בולמש ואלוש: כך נוריד את הארנונה בנתניה חברי המועצה אפרים בולמש ורני אלוש

אפרים בולמש ורני אלוש חושפים תוכנית מלאה להפחתת "עושק הארנונה", שחרור נתניה מהפקקים והחזרת הביטחון לרחובות הציבור יבחר: נתניה חופשית או בני ברק עלית 

 "קבלו שתי עובדות", אומר אפרים בולמש המתמודד לראשות העיר נתניה מטעם סיעת "נתניה חופשית וליברלית": "50% מתושבי העיר מוגדרים חילוניים וליברלים, שליש מתושבי נתניה מוגדרים כגמלאים וותיקים. המשותף לשתי קבוצות אלה, שהאינטרסים שלהם כמעט ולא מיוצגים במועצת העיר". יש גם עובדה שלישית, מוסיף חבר המועצה רני אלוש, המוביל את המאבק הציבורי בעושק הארנונה: מרבית הציבור נחנק מתשלומי ארנונה גבוהים ומאוכזב מאיכות השירותים שהוא מקבל.

איך תפעלו להפחתת הארנונה? 
"נתניה חופשית וליברלית תפעל לשנות את סדרי העדיפויות. התוכנית להורדת ארנונה כוללת שלושה שלבים. בשלב ראשון, הפסקת השימוש בבית העירייה בצורן שעלה ועולה מיליוני שקלים לשכירות. את אלפי עובדי העירייה נחזיר למרכז העיר, לבניינים השייכים לעירייה. במקביל, נמכור את הבניינים המיותרים שבבעלות העירייה והיום התחזוקה שלהם שווה מיליוני שקלים. מהפעולה הזו ייכנסו לקופת העירייה כמיליארד שקלים. בבית העירייה הנוכחי מבקרים כ-15,000 בחודש. המשמעות היא, שאם נחזיר את כל הפעילות העירונית למרכז העיר, נייצר תנועה מחדש למאות בעלי העסקים, למסעדות, לבתי קפה ועוד. בשלב שני נמנע הקמת עוד שכונות חדשות שעולות המון ונתמקד בשיפור איכות השירות בכל השכונות באופן שוויוני – זאת באמצעות האצת התחדשות עירונית. בשלב שלישי, נשקיע בהרחבת אזורי תעסוקה, שזו ההכנסה האמיתית של העירייה. ברגע שמצד אחד נגדיל ההכנסות לעיר ונצמצם דרמטית את הבזבזנות המשוועת ונייעל את איכות השירות בצורה שוויונית לכולם, ניתן יהיה להפחית באופן מדורג את הארנונה שחונקת את כולם".

איך תשחררו את נתניה מהפקקים? 
"כשמדברים על תשתיות, כמו כבישים ותחבורה, כולנו בנתניה אזרחים סוג ב'. מאות הבורות שנפערו בכבישי העיר אחרי סבב הגשמים, הם תולדה של תכנון ותחזוקה לקויה. הרי לא רואים את זה בערים משופעות גשמים כמו לונדון למשל.  שינוי סדרי העדיפויות זה אומר להשקיע נכון בתכנון ובתחזוקה – גם בשכונות הוותיקות. שינוי סדרי העדיפויות זה תחבורה ציבורית מותאמת לצרכי הציבור, כולל גם מוניות שירות בסופ"ש כמו שהיה בעבר והצטרפות למיזם "סופ"ש נעים" המאפשר תחבורה ציבורית בסופ"ש לבני נוער, לצעירים וגם לגמלאים וותיקים שרוצים לפגוש את הנכדים ואין להם רכב פרטי. שינוי סדרי העדיפויות זה להחזיר את הביטחון לרחובות באמצעות הוספת מאות פקחים – מה שאין היום ולבצע רפורמה שלמה במוקד העירוני. אצל שנינו, המעשים מדברים".