בסיעת 'ערכים' מצהירים: "אנחנו הולכים להיות ההפתעה של הבחירות" וגיף אליאב ודניאל מהרט

וגיף אליאב ודניאל מהרט היו קרובים מאוד להשיג מנדט בבחירות הקודמות, וכעת החליטו לאחד כוחות ולהקים את סיעת 'ערכים' שתתמודד על מקום במועצת העיר בבחירות הקרובות. בראיון הם מספרים על המטרות, הרשימה ההטרוגנית וגם: לכמה מנדטים הם מכוונים?

בבחירות הקודמות לרשויות המקומיות לפני כחמש שנים, וגיף אליאב ודניאל מהרט חשבו שנפל דבר בנתניה. וגיף עמד בראש רשימה עצמאית - 'הדרך', שהתמקדה בעיקר בקהילה הרוסית ואילו רשימת "מקומי בנתניה" של דניאל התמקדה בעיקר בקהילה האתיופית. הרשימה של וגיף אליאב הביאה אז כ- 2,400 קולות ואילו הרשימה של דניאל מהרט כ- 2,200. שניהם פספסו את המנדט בקולות בודדים. לקראת הבחירות הקרובות שייערכו ב-27 בפברואר החליטו השניים לאחד כוחות והקימו את סיעת 'ערכים', בראשה הם עומדים.

"הפעם הבנו שאין סיבה לחלק את הקולות לפי סקטורים, כולנו נתנייתים וישראלים, לכן הקמנו רשימה חדשה עם ערכים כדי לשקף את מה שמחבר בינינו", אומר אליאב. "הנרטיב העיקרי זה אנשי מקצוע שדוגלים בערכים מסוימים, אנשים ישרים שרוצים לתרום כל אחד בתחומו ומנסים להביא את הידע שלהם ולתרום לטובת העיר".
"איחדנו כוחות במטרה להוביל שינוי לכלל הציבור בנתניה", מצטרף מהרט. "יש לנו אנשים מכל קצוות העיר וחתכי האוכלוסייה, עולים, חילוניים, מסורתיים ותושבי שכונות ותיקות וחדשות. זו רשימה חברתית שנותנת ביטוי לפסיפס השלם של העיר ואנחנו הולכים להיות הפתעת הבחירות".

מהם הדברים שחשוב לכם לקדם בנתניה?
אליאב: "אנחנו באים לשפר באופן משמעותי את הקיים ולהוסיף מה שחסר. אנחנו רוצים להדק את הפיקוח על נותני השירותים בעיר, במיוחד בתחום הניקיון, כדי שהתמורה שתושבי העיר מקבלים מהם תשתפר משמעותית. בנוסף השאיפה היא לקדם את תחום החינוך, התרבות והספורט, כולל מתן חוגים בחינם לילדים ושימוש הרבה יותר יעיל בתשתיות ובמתקנים הקיימים. אחת המטרות היא צימצום הביורוקרטיה בצורה משמעותית כדי שהכל יהיה נגיש ודיגיטלי יותר. בשנים הקרובות נתניה צריכה להפוך לעיר "חכמה״.

בנוסף לתחומי החינוך והניקיון, אנחנו נשקיע בהקמת מרכזי נוער חדשים ונקדם את הנושא התחדשות העירונית, תוך ניהול שיח והקשבה לתושבים. יש צורך להתאים את המדיניות העירונית בתחום הזה לצרכי התושבים".
אליאב מפנה גם לנושא הביטחון, כאשר סיעת 'ערכים' מצטרפת ליוזמה של הרבה גורמים בעיר ותפעל להתקנת מצלמות נוספות ברחבי העיר וכן להסדרת מעמדם של משמרי השכונות תוך אספקת כל הציוד הנדרש.

מטרה נוספת של סיעת ערכים היא לתת יותר תשומת לב לשכונות הוותיקות. "היום אין אחידות ופרופורציה ביחס שמקבלות השכונות הוותיקות לעומת החדשות", מחדד אליאב. "במועצת העיר צריכים לשבת נציגים מכל השכונות ולהכיר את הצרכים שלהם. לא ניתן לנהל את כל העיר בעיקר מפולג עיר ימים".

נגמרו הסקטורים

עו"ד וגיף אליאב, 42, אב לשניים, עלה לישראל מבאקו, אזרבייג'אן, במסגרת תוכנית נעל"ה בשנת 1995 ומשנת 1998 מתגורר בנתניה. בתשע השנים האחרונות הוא מתגורר בשכונת ותיקים ומאז פרוץ המלחמה מתנדב על בסיס שבועי במשמר השכונה. כמו כן הוא היועץ המשפטי של רשות ההסתדרות לצרכנות, יו"ר ועדת נוטריונים במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין ובשנתיים האחרונות מכהן בתפקיד שיפוטי כחבר מוטב בבית הדין לחוזים אחידים בירושלים.

דניהל מהרט, 45, נשוי ואב לארבעה, מתגורר בנאות שקד. איש חינוך, חבר מועצה לשעבר ופעיל ציבור. בעל תואר ראשון במינהל עסקים מהמרכז האקדמי רופין. הוביל מאבקים חברתיים וציבוריים רבים בתחומי החינוך, הרווחה ואיכות הסביבה.

אילו תגובות קיבלתם אחרי האיחוד?
אליאב: "התגובות היו מאוד מעודדות. מדובר בגל מאוד חזק והחיבור התקבל בברכה. ברשימה שלנו יש אשכנזים, ספרדים, דתיים, חילוניים, עולים חדשים וצברים. עידן הסקטורים נגמר מזמן, במיוחד על רקע אירועי ה-7 באוקטובר. האויבים שלנו לא מבחינים בינינו והתמיכה במועמדים צריכה להיות על בסיס פרמטרים של איכות האנושית, המקצועית והיושר. יש להעדיף את המועמדים שלא רק מבטיחים, אלא במשך שנים בכל מקום שהם נמצאים גם מקיימים ועושים". מצטרף מהרט. "נשים את הפוקוס על התושב הפשוט, נשפר את השירות שהוא מקבל מהעירייה ונביא רוח חדשה למועצת העיר".

בשורה התחתונה, הכיוון של סיעת 'ערכים' הוא לשלושה מנדטים. "יש לנו תוצאות אישיות מרשימות מהבחירות הקודמות ובשנים שחלפו מאז, פעלנו רבות במישורים שונים והצטרפו אלינו כוחות חדשים. הפרסום שלנו פחות בשלטי חוצות ויותר על בתים ורכבים של התומכים שלנו. אנחנו אנשי שטח ושם מכירים אותנו ותומכים בנו", מסכם אליאב ומהרט מצטרף: "שלושה מנדטים זה בהחלט ריאלי. אני משוכנע שניבחר ונשפיע רבות במועצת העיר למען תושבי נתניה". אז האם האיחוד המסקרן אכן יוביל לרוח חדשה במועצת העיר? תשובות ב-27 בפברואר.