תכנית אסטרטגית לבטחון פנים בנתניה ראש העיר מרים פיירברג איכר ואלוף במיל איתן דנגוט

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג ואלוף במיל' איתן דנגוט הציגו תכנית אסטרטגית לבטחון פנים בעיר 

התכנית כוללת הקמת חמ"ל אחוד ממוגן ומצוייד במצלמות; יחידת אופנועי אבטחה מאויישת בלוחמים חמושים; 14 משמרי שכונה מבוססי מתנדבים חמושים המגויסים למשמר האזרחי במשטרה; מחסומים מדלגים בכניסות הראשיות והמשניות לעיר לבקרת כניסה

אלוף במיל' איתן דנגוט הגיש בימים אלה לראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר את התכנית האסטרטגית שערך בנושא ביטחון הפנים בעיר. אלוף במיל' דנגוט גר בנתניה משנת 1986, היה מזכיר צבאי של שלושה שרי ביטחון.

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר: "בחודשים האחרונים הכנו את העיר וערכנו אותה לאפשרות של מלחמה ולשם כך דאגתי להביא את כל המשאבים הדרושים לעיר. הכנו את מערכת החינוך, הרחבנו את עבודת החמ״ל לכל תרחיש, בנינו מערכת משותפת של ידע ומידע עם משטרת ישראל, פיקוד העורף, וארגוני החרום וההצלה.

"אם נדרש לעמוד בפני מלחמה נצטרך לוודא שמערכות ההגנה האווירית ופריסת כוחות הביטחון בקו התפר יתנו מענה לעירנו נתניה. לכן נפגשתי עם שר הבטחון יואב גלנט, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ובכירי מערכת הבטחון כדי להיערך לכל תרחישי הייחוס האפשריים, על מנת להמשיך ולחזק את הבטחון בעיר, מתוך אחריות וניסיון.

"כמו כן, מיניתי את אלוף במיל' איתן דנגוט, לשעבר ראש מטה פיקוד העורף לעבות את תוכנית החרום העירונית. כמעט רוב הישובים במדינת ישראל סמוכים לגבולות, ולכן חשוב לא רק לסמוך על גורמי מקצוע אחרים כמו צבא או משטרה - אלא לסמוך על עצמנו.

"המוקד העירוני שלנו ערוך לשלוח כוחות לכל זירה. אנו מקיימים מערך פעילות שוטף עם פיקוד העורף, המשטרה והשיטור העירוני. הגדלנו את כוחות השיטור והפיקוח העירוני, תגברנו את האבטחה בגני הילדים ובתי הספר, אנחנו עורכים סריקות לאיתור שוהים בלתי חוקיים, אנחנו מקימים משמר עירוני לתגבור כוחות הבטחון ומכשירים יחידות חילוץ עירונית, יחידות רחפנים ואופנועים".

תכנית העבודה שהציג אלוף במיל' דנגוט הינה: הקמת חמ"ל אחוד ממוגן ומצוייד במצלמות; הפעלת יחידת אופנועי אבטחה מאויישת בלוחמים חמושים; 14 משמרי שכונה מבוססי מתנדבים חמושים המגויסים למשמר האזרחי במשטרה (230 מתנדבים כבר פעילים); מחסומים מדלגים בכניסות הראשיות והמשניות לעיר לבקרת כניסה; מחסומים חשמליים בכניסה לשכונות לבקרת כניסה ונעילה במקרה חרום; שדרוג והרחבת פריסת לחצני מצוקה ומערכת דיבור דו כיווני; גדוד חילוץ סע"ר (כ-200 מתנדבים כבר קיימים) מיומנים ומאומנים לחילוץ באירוע אסון; תוכנית מיגון רשותית למתן מענה לתושבים שאין בביתם או בקרבתם מיגון תקני – הפעלת 45 בתי ספר שיש בהם מיגון ו-18 חניונים תת קרקעיים המאושרים על ידי פיקוד העורף.