כדורי ויאגרה נאשם שהבריח כדורי ויאגרה בתוך צעצועים כדורי ויאגרה | צילום:fotolia

תושב נתניה, בן 44, מנתניה, נאשם שהבריח 200,000 כדורי ויאגרה מזויפים בתוך צעצועים שייבא במכולה מסין. 

הנאשם נידון ל-10 חודשי מאסר בפועל ולקנס של 70,000 ש"ח בהסדר טיעון, בבית משפט השלום באשקלון.

הנאשם הוא הבעלים של חברה המתמחה ביבוא ושיווק צעצועים. בפברואר 2011 ייבא הנאשם דרך נמל אשדוד 200,000 כדורי ויאגרה מזויפים, מוסלקים בחלק האחורי של מכולה, כאשר בהצהרה למכס הצהיר כי מדובר בצעצועים, מראות ואגרטלים. 

בבדיקה שערכו עובדי נמל אשדוד הם גילו שמונה אריזות קרטון גדולות, עטופות כולן בניילון יוטה בצבע ירוק, ובהן כ-200,000 כדורי ויאגרה מזויפים. לדברי סניגורו, עו"ד אלברט הראל, התפתה הנאשם לקנות את הכדורים בעת שהייתו בסין, כאשר שילם עבור 200,000 כדורים מחיר של 1300$ בלבד. 

חדשות מקומיות - נאשם שהבריח כדורי ויאגרה בתוך צעצועים
"מדובר באדם ללא עבר פלילי שעשה טעות חד פעמית בשיקול הדעת", אמר בתגובה עו"ד הראל. "בית המשפט התחשב בנסיבות האישיות וגזר על הנאשם עונש קל במקרה הספציפי הזה. בד"כ מדובר במאסר של 15 חודשים בעבירות של שליש מהכמות, בית משפט השתכנע שמדובר בעבירה שלא טומנת בחובה כוונה".

בפסק הדין נכתב, "בהתאם להלכות שיצאו מבית המשפט העליון, בתי המשפט נוהגים להטיל ענישה מוחשית ומרתיעה, הכוללת מאסרים בפועל וקנסות כבדים, גם על נאשמים נעדרי עבר פלילי, בעלי נסיבות אישיות קשות או מצב כלכלי קשה, בעיקר כאשר מדובר בהעלמת מס בשיעורים גבוהים כבענייננו. יש לשקול את הכמות העצומה של הכדורים אשר הוברחו בדרך ערמומית, במכולה "תמימה" שייבא הנאשם, תוך כדי הפרת סימני המסחר הכרוכים באותם כדורים, את חומרת ההתעסקות במוצר תרופתי מזויף למטרות סחר".

כאמור, שופט בית המשפט השלום באקשלון הטיל על הנאשם עונש של 10 חודשי מאסר בפועל וקנס של 70,000 ש"ח