כ-20% מהנוסעים באוטובוסים בנתניה לא משלמים על הנסיעה

האכיפה באוטובוסים בנתניה תוגבר - אקסטרה תחבורה ציבורית תגביר את האכיפה לתשלום נסיעה באוטובוסים

אקסטרה תחבורה ציבורית תגביר את האכיפה באוטובוסים לתשלום עבור הנסיעות באוטובוס. המהלך ילווה בקמפיין לעידוד תיקוף (תשלום) באוטובוסים.
הצורך בקמפיין ובשינוי מדיניות האכיפה עלה בעקבות פער גדל והולך בין היקף הנוסעים, המשתמשים בשירות התחבורה הציבורית של אקסטרה, לבין היקף התיקופים בפועל, פער שהגיע לכ-20%.

כיום התשלום מבוצע באופן עצמאי או במכונות הכירטוס שממוקמות באוטובוס, או באמצעות תיקוף כרטיס רב קו או יישומון נסיעה בטלפון הנייד, כגון מוביט, הופאון רב-פס ועוד. חובת התשלום באוטובוס חלה על כל נוסע, גם על אלו הפטורים מתשלום או נוסעים בעלי הסדר חופשי חודשי/יומי, המשלמים עבור החוזה שנרכש מבעוד מועד ועדיין נדרשים לתקף את התשלום בכל נסיעה.

אי תשלום הנסיעה היא עבירה שגוררת קנס בהיקף של 100 שקלים.
מחברת אקסטרה נמסר כי היעדר התיקוף פוגע בשירות התחבורה הציבורית בעיר וגם בשכר הנהגים, אשר נגזר בין היתר מהיקף התיקופים בנסיעה. הפגיעה בכלל הנוסעים נגרמת משום שהיקף הנוסעים שמתקף לא משקף מקרים של לחץ ודחק, שעלולים להיות בשעות השיא, ומפחית משמעותית את ההצדקה להשקעה נוספת מצד משרד התחבורה – השקעה שיכולה להוסיף נסיעות או קווים.
"שירות האוטובוסים בנתניה הוא הטוב ביותר בישראל ועדיין, יש מקום להרחיב אותו ליעדים נוספים ולהוסיף נסיעות", אומרת מירי מרב, סמנכ"לית משאבי אנוש, בקרה וקשרי לקוחות באקסטרה. "אנחנו באקסטרה מאמינים, שכשנתוני הנסיעה האמיתיים ישוקפו בדוחות, משרד התחבורה והממשלה יהיו נכונים יותר להרחיב את השירות. השיקוף הזה יקרה כשתהיה הקפדה מלאה יותר על תיקוף הנסיעה ולכן אנו פועלים בנושא, הן בהיבט הגברת האכיפה בנסיעות והן בהיבט ההסברה לציבור", אמרה מרב והוספיה "לכל אלו מצטרף גם אלמנט נוסף והוא הפגיעה בשכר הנהגים, שנגזר גם מהיקף הנוסעים באוטובוס. למעשה, כשנוסע לא מתקף הוא פוגע כלכלית בנהג ואנחנו מצפים מהורים לדבר על כך עם ילדיהם".