משמרת תמיכה במשפחות החטופים בנתניה צילום: מיכל סלמה

חמישה וחצי חודשים בשבי חמאס - משמרת תמיכה בנתניה. חגית חן אימו של איתי חן שהגיעה למקום: "אני עוד לא מסוגלת לשתף בכל מה שאנחנו יודעים על מה שקרה באותו יום" 

לאחר שאלפים חלקו אמש כבוד לסמ"ר איתי חן שנהרג בשביעי לאוקטובר וגופתו נחטפה לעזה, אמש (מוצ"ש) הגיעו עשרות תושבים למזרקה מול קניון עיר ימים, על מנת להביע תמיכה במשפחות החטופים. משמרת התמיכה תימשך עד שכל 134 החטופים יחזרו.
בין הנוכחים היו גם משפחתו של איתי חן. הןריו של איתי, חגית ורובי נשאו דברים.
"עד יום שני חשבנו שאיתי עוד יחזור אלינו בחיים, חשבנו שיחזור הביתה ונהיה עסוקים באיך לשקם אותו. באמת האמנו בכל ליבנו שהוא חוזר בחיים. לצערנו ביום שני התקבל מידע מודיעיני שהוא לא בחיים, לא יכולנו לעשות הלוויה כי לא מצאו שום בר פיזי שאפשר לקבור" אמרה חגית אימו של איתי והוסיפה "מגיע לאיתי שלנו כבוד אחרון כמו שמגיע לגיבור, כי הוא באמת גיבור. אני עוד לא מסוגלת לשתף בכל מה שאנחנו יודעים על מה שקרה באותו יום"
 

רובי הוסיף: "תודה לכל מי שהיה פה בכל השבתות האלו בזמן שאנחנו היינו בתל אביב ובחו"ל. הייתם פה עם גדעון (הסבא) ונתתם ביטוי בשכונה לקשר שיש בינינו לבין השכונה".
עוד הוסיף רובי "בית הכנסת שהיינו בו אתמול זה גם בית הכנסת שאני הולך אליו באופן קבוע. ביום שבת לפני שהוא התגייס לקחתי את איתי כדי שילך לבית כנסת. יש שם את הרב ישראל, ניצול שואה, בן 97 ויש מנהג שמי שניצול שואה יכול לברך. בעליה לתורה ביקשתי מהרב ישראל שיברך אותו. הרב ישראל מאמין גדול בברכות, אז הוא התחיל לברך, ולברך ועוד קצת לברך, שיחזור בריא ושיהיה לו בית ואשה ואיתי מסתכל עלי אחרי איזה שתי דקות ושואל אותי 'מה נסגר'? ואני מאחורי הגב של איתי מסתכל על הרב ואומר לו 'תן, תן עוד' אבל זה לא כל כך עזר לנו... הרב ישראל נפטר לפני שנה, אז היום בבית כנסת עושים בעצם שנה לזכרו

הכל מתחבר אם נרצה או לא נרצה, אנחנו חלק מעם שהולך אחורה 3000 שנה, 5000 שנה, כולנו מחוברים אחד לשני וגם איתי, גילינו, מחובר לכל עם ישראל ובטח פה לשכונה ובטח לאנשים שהיו איתו בצבא ואנחנו צריכים לחשוב מה אנחנו עושים קדימה, המסע שלנו לא תם ואנחנו צריכים לחשוב מה אנחנו עושים קדימה כי המסע שלנו לא תם. ואנחנו לא נפסיק עד שאיתי גיבור ישראל יבוא לקבורה כמו שמגיע לו ואנחנו עדין צריכים אתכם כדי להעביר את המסר"