הקראת שאילתות והסרת הצעות מסדר היום: עידן חדש במועצת נתניה צילום: נתניה נט 

עו"ד מירב רודה ביקשה להקריא את השאילתות שהעלתה, אך יו"ר המועצה הטרי דודו סלמה עדכן על נוהל חדש לפיו הוא קורא את השאילתות. מה חשב על כך אבי סלמה, מדוע משכה טלי מולנר הצעה לסדר היום בנושא צמצום אירועי יום העצמאות ואיך הגיב ים קרן למינויו כמחזיק תיק הרווחה? נתניה משנה את פניה, אך הרוחות נותרו סוערות

ישיבת המועצה השנייה מן המניין שנערכה ברביעי האחרון בנתניה, עמדה בסימן בעלי התפקידים החדשים לאחר הבחירות, אך לאחר שעתיים שהתנהלו על מי מנוחות באופן יחסי, בשעתיים הבאות ניתן היה להבחין כי השינויים הפרסונליים לא בהכרח השקיטו את הרוחות הסוערות המאפיינות את ישיבת המועצה – ההפך הוא הנכון.
בחלק הראשון עודכנו כאמור בעלי התפקידים החדשים, בראשם יו"ר מועצת העיר הטרי דודו סלמה, שעדכן על הצטרפות המחנה הליברלי בראשותו לקואליציה. במסגרת ההסכמות שהושגו, חברו לסלמה עו"ד אדיר בנימיני מ'יש עתיד' ואירנה ליבשיץ מ'נתניה ביתנו', תחת המעטפת הסיעתית של המחנה הליברלי בו כאמור מכהן סלמה כיו"ר.
עוד עדכן סלמה כי ג'וליאנה בן אברהם תהיה ממונה על אגף הצעירים ועל כל תנועות הנוער בעיר. כמו כן, היא תכהן כמ"מ יו"ר דירקטוריון החברה למען הספורט ותהיה ממונה על מתנ"ס סוקולוב בצפון העיר. עו"ד אדיר בנימיני יכהן חצי קדנציה כסגן בשכר ויהיה יו"ר ועדת משנה לתכנון ובניה, יו"ר ועדת שמות, יו"ר הועדה לשימור אתרים והממונה על נושא ההתחדשות האנרגטית. אירנה ליבשיץ תהיה ממונה על הפיתוח העסקי ורישוי עסקים וכן על הכשרה ותעסוקת עולים.

אשר לתפקידי סגן ראש העיר בשכר, כפי שפרסמנו השבוע ב'נתניה נט', יהיו אלו טלי מולנר, הרב אורן גבאי, עו"ד אדיר בנימיני ושירי חגואל סיידון, שתמשיך לכהן גם כמ"מ ראש העירייה. כידוע, מי שמאוד לא אהב את הנושא הוא ים קרן מסיעת 'נתניה אחת', שרצה לקבל את תפקיד הסגן ואף איים לעבור לאופוזיציה. הוא אמנם לא עשה זאת, אך כשהקריאה ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, את רשימת המינויים וציינה כי קרן יהיה אחראי על תיק הרווחה, הוא ענה בהפגנתיות משהו כי אינו מעוניין בתפקיד.

סלמה נגד סלמה

החלק השני של הישיבה, שכלל את השאילתות וההצעות לסדר היום, היה מתוח הרבה יותר. העניינים התחממו כשעו"ד מירב רודה מסיעת 'דרך חדשה' ביקשה להקריא את השאילתות שלה, שעסקו בתשתיות וסימוני דרך ובאי בניית אולמות ספורט ברחבי נתניה. כמו כן ביקשה לתת נתוני רקע ולהסביר את דבריה, אך להפתעתה נענתה בשלילה.
יו"ר המועצה, דודו סלמה, עדכן שמעתה הוא יקריא את השאילתות וייענה עליהן. "כל אחד מכם העביר שאלה ועמד הדרג המקצועי כדי לענות עליה", אמר דודו סלמה. "בזמן הזה שאתה מדבר כבר יכולתי לסיים לקרוא את השאילתה. זה מיותר, יש פה אנשים וציבור שצופה בנו", מחתה עו"ד רודה. "אני לא רוצה רקע וזה לא יקרה", ענה סלמה.
מי שלא נשאר אדיש למתרחש הוא כמובן אבי סלמה, העומד בראש סיעת 'דרך חדשה': "מה שאתם מנסים לעשות פה הוא במקרה הטוב סתימת פיות ובמקרה הרע ניסיון להלך אימים על אופוזיציה שבסך הכל באה לשאול שאלות", אמר. "יכול להיות שהן לא שאלות נוחות, אבל מהותיות".
על כך ענה דודו סלמה: "אני נצמד לחוק ומעכשיו הנוהל יהיה כזה – מותר ליו"ר מועצה להקריא את השאילתה ולענות עליה. אין מחויבות שמישהו אחר יקרא אותה. המידע יגיע לציבור בלי פרופגנדה".

אלרואי נגד מולנר

אם חשבתם שבכך תמה התנגשות הראשים החזיתית בין הקואליציה לאופוזיציה, טעות בידכם. אחת ההצעות לסדר היום הייתה של סגנית ראש העיר הטרייה, טלי מולנר, בנושא צמצום אירועי יום העצמאות, כאשר בין השאר נכתב כי בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' על כל השלכותיה, אין זה ראוי כי חגיגות יום העצמאות השנה יתקיימו כסדרן ובמתכונת רגילה הכוללת במות ברחבי העיר, מופעי זיקוקים ועוד.
בהצעתה כתבה טלי כי יש לפעול לצמצום החגיגות לאירועים צנועים יותר ובמתכונת מצומצמת, אך בדבריה הוסיפה כי מאחר והדברים נאמרו בדברי ראש העיר, היא מסירה את ההצעה מסדר היום והוסיפה כי להבנתה האירועים אכן הצטמצמו לאירוע צנוע בכיכר העצמאות והזיקוקים יבוטלו.

אלא שדבריה של מולנר העלו את חמתו של אלון אלרואי, מספר 2 בסיעת 'דרך חדשה' ומי שכזכור היה עד לא מזמן יו"ר המועצה ונחשב ליד ימינה של ראש העירייה. "אני מבקש חוות דעת של היועצת המשפטית על הפארסה הזאת, שסגנית ראש העיר מציעה הצעות לסדר ואז מושכת אותן", קבל אלרואי. "אני רוצה שהיועצת המשפטית תגיד שזה תקין". מולנר לא נשארה כמובן חייבת וענתה: "הצעות לסדר הן כלי ששייך גם לקואליציה וגם לאופוזיציה".
בחשבון אחרון, לא מעט שינויים פרסונליים התרחשו בישיבת המועצה בנתניה, אבל השורה התחתונה נותרה זהה: בהצגה הכי טובה בעיר לא תמצאו אפילו רגע אחד משעמם.