חברת המועצה אירנה ליבשיץ פרשה מהקואליציה בנתניה חברת המועצה אירנה ליבשיץ

חברת המועצה מטעם סיעת 'נתניה ביתנו'  הודיעה על פרישתה מהקואליציה והסבירה: "אין ולא יהיה לי חלק במשחק הכיסאות בקואליציה, שמבטל כליל את טובת הציבור ומשכיח את ההתחייבויות שניתנו ערב הבחירות" 

סערה בעיריית נתניה עם פרישתה של חברת המועצה, אירנה ליבשיץ, מספר 2 בסיעת 'נתניה ביתנו' מהקואליציה. ליבשיץ מתחה ביקורת חריפה על ההתנהלות הכללית של עיריית נתניה בכלל וחברי הקואליציה בפרט.

"מי שחשב שהמנדט שלי יועמד בכניעה לטובת האינטרסים הקואליציוניים, מי שחשב שהוא יבטל את קולי תמורת תיק או תפקיד ריק מתוכן וללא יכולת ממשית לתרום לתושבי העיר, טעות בידו. נבחרתי על ידי הציבור ואני מחויבת לפעול לטובתו ולטובתו בלבד".

עוד הוסיפה כי "אין ולא יהיה לי חלק במשחק הכיסאות בקואליציה שמבטל כליל את טובת הציבור ומשכיח את ההתחייבויות שניתנו ערב הבחירות"

בראיון ל'נתניה נט' הסבירה ליבשיץ מה הניע אותה למהלך שביצעה: "מה שקורה במועצה הוא בלתי נסבל. חברי הקואליציה למעשה מושתקים לגמרי ולא מסוגלים לקדם שום יוזמה משמעותית חיונית. אי אפשר להעלות סוגיות שצריך לבדוק מכוח מינהל תקין, ולמעשה לחבר קואליציה אין שום כלים לקיים את התפקיד שלו", אמרה.

איך זה בא לידי ביטוי?

"לפני כשלושה שבועות אסרו עלי להיכנס לבניין העירייה, כשבסמוך לכך יצא נוהל מנכ"ל לפיו חברי מועצה לא רשאים להיכנס לבניין העירייה, אלא בהזמנה של פקיד זה או אחר. זאת אומרת שאם אני רוצה להגיע לביקור ספונטני ולבצע את תפקידי אסור לי בלי אישור. בהמשך יצא נוהל נוסף שבעיני חורג מגבול השכל הישר, שאוסר על חברי מועצה לפנות לעובדי עירייה בשום דרג – אף אחד! שום בקשה או שאלה שתאפשר לקדם עניין לטובת התושבים. במשמעות - כל הכלים שהיו לי כדי לטפל בבעיות – בוטלו".

אחד הדברים המשמעותיים מבחינתה של ליבשיץ נגע לצו המיסים הקשוח ועליית הארנונה חסרת התקדים. "הייתי עובדת עירייה בקורונה ואני יודעת מה קדמתי ומה עשיתי למען בעלי העסקים הקטנים", היא אומרת. "אני לא חושבת שהמשבר הנוכחי פשוט יותר. העליתי טרוניה איך אנחנו כבר תשעה חודשים במלחמה עם משבר כלכלי חריף וכשהגרוע עוד לפנינו, ולא התחלנו לבנות תוכנית סדורה שתכלול תמיכה והקלות בבעלי העסקים הקטנים".

עוד הוסיפה כי "בפרוטוקול ראיתי שניסו להשתיק אותי ולקטוע אותי הרבה פעמים, כי אני קואליציה וזה לא נוח. עם כל הכבוד, לא באתי להעביר את הזמן כדי שיהיה נוח, אלא לפעול ולעשות דברים שהבטחנו לתושבים. בהתנהלות הכללית של הקואליציה, המועצה והרשות, ובסטנדרט של משמעת קואליציונית, אין אפשרות להעלות דבר במסגרת המועצה. חברי קואליציה מקבלים בקשות מוצדקות ועומדים שם חסרי אונים וחסרי תועלת, אז בשביל מה נבחרנו?".

אילו תגובות קיבלת?

"האמת היא שקיבלתי מאות תגובות מפרגנות. אנשים שמכירים את המערכת אמרו שזה מהלך חסר תקדים והם מורידים בפני את הכובע, כי מודעים לזה אבל לאיש לא היה אומץ לעשות את הצעד. זה מעודד אותי מאוד ואולי ייתן גם לאחרים כוח להגיד – 'נבחרנו כדי לעבוד ואם לא נותנים לנו, אז משהו לא תקין'. התגובות, התמיכה והפירגון מעידים על כך שהמהלך שלי נכון ואני שלמה איתו מאוד".