הדמייה חטיבת הביניים בעיר ימים השביתה שתוכננה בבתי הספר בגין ורימלט בוטלה הדמייה: חטיבת הביניים בעיר ימים | צילום: רן אליהו

בתגובה להודעת עיריית נתניה, כי חטיבת הביניים שתוכננה לקום בפולג-עיר ימים לא תיפתח כמתוכנן ב-2016. החליטו הורי תלמידי כיתות ו' בבתי הספר בגין ורימלט לשבש את הלימודים. בעקבות הבטחות שקיבלו מארגני המחאה על חידוש הדיונים בנושא, בוטלה השביתה שתוכננה להיום.

בכתבה שפרסמנו בתאריך 25.8 חשפנו כי חטיבת הביניים בעיר ימים לא תיפתח כמובטח

הרעיון להקמת תיכון שש שנתי בשכונת פולג-עיר ימים הועלה כבר בשנת 2013, כאשר תאריך היעד שסומן תחילה היה ה-1 בספטמבר 2015, מועד ששונה בהמשך ל-1 בספטמבר 2016. אחרי דין ודברים עם מנהל החינוך בעירייה, הבינו תושבי השכונה כי התכנון לא ייצא אל הפועל גם במועד החדש שהובטח, מה שעורר סערה בקרב התלמידים והוריהם.

בתגובה, החליטו הורי ילדי שכבת ו' בבתי הספר בגין ורימלט להשבית את הלימודים למשך שעתיים ביום הראשון ללימודים. אולם, בעקבות, הבטחות שניתנו על ידי ראש העיר מרים פיירברג, כי הנושא יעלה לדיון בפגישתה המתוכננת עם שר החינוך מר נפתלי בנט, ביום שני בשבוע הבא, החליטו יוזמי המחאה על ביטול השביתה בשלב זה

"אין לי ספק שהמאבק יחריף"

עמית קרלמן, מוביל המאבק להקמת החטיבה מספר כי נציגי המאבק מעוניינים לעבוד בשיתוף פעולה עם עיריית נתניה ומשרד החינוך ולכן הסכימו לבטל לעת עתה את העיצומים ולהמתין לפגישה שעתידה להתקיים בנושא ב-7 בספטמבר, כאשר השאיפה היא להגיע להסכמה משותפת ומקובלת על שני הצדדים. יחד עם זאת, קרלמן הוסיף כי ״במידה שעיריית נתניה ומשרד החינוך לא יגיעו להסכמה בעניין ולא יעמדו בהטחותיהם, אין לי ספק שהמאבק יחריף״. 

"גיבוי מלא להורי התלמידים"

אף על פי שכרגע השביתה ירדה מהפרק, דודו מכלוף, יו"ר הנהגת ההורים בבית ספר בגין, מחדד כי "ההחלטה לקיים את השביתה הינה החלטת הורי התלמידים, והם מקבלים גיבוי מלא על צעד זה. שביתה כבת שעתיים אינה אומנם פתרון שיניב תוצאות אפקטיביות, אולם זה צעד שבהחלט יחלחל לתודעת הציבור".

תגובת העירייה

"אנשי מינהל החינוך בעירייה, בראשותה של טובה דולב, אנשי מינהל ההנדסה ונציגי הנהלת העיר – יעלו את נושא הקמתה של חטיבת הביניים בעיר ימים וינסו לקדם את פתיחתה אל מול האחראים במשרד החינוך, במפגש שצפוי להתקיים, כאמור, בשביעי לספטמבר. פרטים נוספים ינתנו בהמשך לפגישה שמתוכננת בנושא".