בשורה לתושבי נתניה: הקו האדום יוצא לדרך
משרד התחבורה ועיריית נתניה בשיתוף חברת נתיבי איילון, משיקים את פרויקט נת"צ הקו האדום ושדרוג המרחב העירוני בעיר נתניה בהשקעה של כ-800 מיליון ש"ח
משרד התחבורה, עיריית נתניה וחברת נתיבי איילון החברה המבצעת, משיקים את פרויקט הקו האדום בעיר נתניה בהשקעה של כ-800 מיליון ש"ח. מדובר בפרויקט ראשוני וחדשני בנתניה, העתיד לשנות ולשפר את התשתיות התחבורתיות והציבוריות בעיר. הוא כולל סלילת עשרות קילומטרים של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית (נת"צ) ושבילי אופניים רציפים, שייצרו קישוריות נוחה ויעילה לכל אורכה של העיר נתניה - מצפון לדרום, בנוסף לשדרוג תשתיות ושדרוג נופי לרווחת תושבות ותושבי נתניה.
תוואי נת"צ הקו האדום יחבר בין מוקדי הביקוש המשמעותיים ביותר בנתניה באמצעות נתיב תחבורה ציבורית שמאלי, יאפשר נגישות גבוהה למוקדי עניין בעיר ויקדם את הפיתוח הכלכלי והחברתי של העיר. לאורך התוואי, מדרום לצפון, יעבור הקו בסמוך למוקדים מרכזיים בעיר, ביניהם מוקדי תרבות ופנאי ושכונות מגורים. הוא יעבור בסמוך לחוף פולג וקניון עיר ימים, ימשיך דרך קריית הממשלה והתחנה המרכזית ועד למרכז העיר ורחוב הרצל, השוק העירוני והטיילת בנתניה, בית החולים לניאדו ושכונת קריית צאנז, אזור המלכים, השכונה החדשה חוף הזהב בצפון העיר וכן מחלף חבצלת. ממערב למזרח, יעבור הקו דרך נת"צ הרצל, בסמוך לתחנה המרכזית, קניון עופר השרון, היכל התרבות, המוסד לביטוח לאומי, כביש 2 וקריית אליעזר. פרויקט זה עתיד לחזק את הנגישות לכל אחד מהמוקדים הללו ולשפר את איכות החיים של תושבי העיר והמבקרים.
הפרויקט יכלול גם סלילת שבילי אופניים רחבים, דו-סטריים לאורך כל התוואי, שדרוג המרחב העירוני והציבורי ופיתוח נופי, חידוש תשתיות תת-קרקעיות, הצבת תחנות אוטובוס חדשות, והטמנת רשת החשמל בחלק מהמקטעים. זאת במטרה לשפר את איכות החיים של תושבי העיר.
כחלק נוסף מפרויקט הקו האדום, תבוצע הסדרת נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) שמאלי לאורך רחוב הרצל, מאזור רחוב ויצמן עד רחוב דוד פנקס. תוואי זה, שאורכו כקילומטר, מהווה את שער הכניסה המרכזי של האוטובוסים הבין-עירוניים לעיר נתניה וחיבור לנתניה מזרח (קריית אליעזר). כאשר התחזיות לתנועת האוטובוסים לאורך תוואי הקו האדום בעוד מספר שנים עומד על כ-70 אוטובוסים בשעה בשעות השיא. הפרויקט יהפוך את רחוב הרצל לציר תחבורה ירוק ויעיל, תוך שיפור השירות, קיצור זמני הנסיעה והתדירות, ויספק פתרונות תחבורה מתקדמים שיאפשרו נגישות גבוהה יותר ואלטרנטיבה אמינה לכלל תושבי העיר והמבקרים בה.
נתיבי איילון אחראית לסלילת כ-24 ק"מ נת"צ של הקו האדום מתוך 90 הקילומטרים המתוכננים להיסלל בעיר נתניה, ולסלילת חלק משבילי האופניים באורך כולל של כ-30 ק"מ, כחלק מחזון רשת התחבורה הציבורית 2025, לקידום מערכת תחבורה מתקדמת ורשת שבילי אופניים, המחברים ומקשרים את העיר מצפון והדרום באמצעות תחבורה ציבורית אמינה, יעילה ונגישה עבור תושבי נתניה והסביבה.
העבודות צפויות להתחיל במהלך הרבעון השני של 2025 ולהימשך כשלוש שנים.