חברי מועצת העיר נתניה יצאנו לבדוק מה עשו חברי מועצת העיר מאז כניסתם לתפקיד חברי מועצת העיר נתניה

שנתיים עברו מאז נבחרה מועצת העיר ה-15. 24 חודשים הם פרק זמן סביר בהחלט כדי לבחון את פועלם של חברי המועצה המכהנים, כל אחד בתחום אחריותו.

בעקבות דוח מבקר העירייה על ליקויים בתפקוד העירייה בנושא הקרינה יצאנו לבדוק מה חברי המועצה עשו, או לא עשו מאז כניסתם לתפקיד. שאלנו את כל חברי המועצה, שתי שאלות מרכזיות על פעילותם הציבורית בעיר, במה הם הכי גאים ועל מה הם מתחרטים, להפתענו (או שלא) חלק מנבחרי הציבור בחרו שלא לענות לשאלותינו. יתכן שלא היה להם מה להגיד לתושבים, או שאינם מעריכים את חשיבות הקשר עם הבוחר.

חשוב לציין כי חברי המועצה פועלים בהתנדבות, מלבד תפקיד סגן ראש העיר, אותו ממלאים 3 חברי מועצה, דבר המעצים את תרומתם לתושבי העיר. הבא נבחן את הישגיהם בקדנציה הנוכחית.

ההישג המשמעותי ביותר שלך עד כה:

אלי דלל- סגן ומ"מ ראש העיר ממונה על התשתיות, תחבורה, תעשייה, מסחר ומוסדות ציבור (נתניה אחת)

כל נתנייתי יכול להבחין בפעילות הרבה של אלי דלל לעיר ולתושביה

"הייתי שותף לקידום תכנון ופיתוח מתחמי מגורים ותעסוקה במספר רב של שכונות בעיר. כך הנחנו תשתיות לכ- 20,000 יחידות דיור ברחבי נתניה. הפיתוח נעשה תוך שמירה על ערכי הטבע והנוף ועל כך אף קיבלנו פרסים רבים כולל מנשיא המדינה.

בנוסף, לקחתי חלק בהחלטת משרד התחבורה להקים תחנת רכבת חדשה (תחנת ספיר) וכן בקידום מערך שבילי אופניים ברחבי העיר, פרויקט אקולוגי שאני מאמין בו בכל ליבי. בעניין זה, שמנו לנו למטרה להקדים פיתוח לאכלוס, כך שהדיירים שבאים לגור בשכונות החדשות של העיר – מוצאים ליד הבית גם את גן הילדים, גם את הגן הציבורי וגם את עיצוב המרחב הציבורי וכן את מערך התחבורה היעיל".

יוסי דורון - אחראי תיק חופים ויו"ר מתנ"סים (נתניה אחת)

את יוסי דורון רובנו מכירים וקשה שלא להעריץ את תרומתו ואהבתו הגדולה לעיר ולתושבים. רבים ממעשיו נעשים בשקט וכמעט בכל מקום ניתן לשמוע על עזרתו האישית לתושבים.

"ההישג העיקרי שלי הוא שאני מנסה לגעת בכמה שיותר אנשים ולתת להם מענה. חשוב לי הקשר עם תושבי נתניה, ותושבי השכונות בפרט. הישגים גדולים נוספים הם העזרה להציל את מכבי נתניה לפני פירוק, פתיחת מתנ"ס גלי ים, שיפוץ כללי של מתנ"ס דורה ושיפוץ הגנים הציבוריים בדורה, בתחום החופים דאגתי לשיפוץ כל חופי הרחצה בעיר והוזלת החניה והמתקנים".

אלכס אברבוך - מחזיק תיק הספורט (נתניה אחת)

"פתיחת מועדונים עירוניים: התעמלות אומנותית עירונית והתעמלות מכשירים לבנות. וכן כיתות ספורט - אתלטיקה וכדורעף באורט ליבוביץ'".

דימה בולט - אחראי קשרי חוץ ערים תאומות וספורט (נתניה אחת) 

הדמות של שימה בולט בעיר היא "לא רק של מדבר אלא גם עושה', בשקט ובצניעות. 

"ההישג המשמעותי ביותר זה הקשר עם התושבים בנתניה ובעיקר תושבי קרית נורדאו. בנוסף בנתניה יש מעל 100 חיילים בודדים- יחד עם פעילים נוספים הצלחנו לרכז את החיילים ולעשות אירועים משמעותיים עבורם".

שושנה זילברברג (צ'וצ'י) - מחזיקת תיק התרבות (נתניה אחת)

כל נתנייתי שמתעניין בתרבות מבחין שנתניה הפכה למעצמה תרבותית ארצית בשנים האחרונות, הרבה בזכות תרומתה של צ'וצי לעשייה התרבותית בעיר.

"מיצוב התרבות בנתניה במפת התרבות הישראלית. הראייה לכך הם פרסי שרת התרבות בשנים האחרונות. חינוך לתרבות, שהפך למודל לחיקוי ברמה הארצית. תלמידי הגנים ובתי הספר בנתניה, נחשפים למיטב התכנים התרבותיים המוצגים בארץ. חיזוק ושימור הפולקלור הישראלי באמצעות להקות המחול "חבצלות נתניה" והקמת מוסדות תרבות ביניהם 'טרמולו' ו'סיטאר'".

רפי ימין - מחזיק תיק הצעירים (נתניה אחת)

בזכות רפי ימין לצעירי העיר יש היום מגוון אפשרויות בילוי, פנאי ובידור. פעילות ענפה זו נותנת לצעירים תחושה של שייכות וגאווה לעיר 

"שמנו את הצעירים על סדר היום כחלק מחזון ראש העיר להצעיר את העיר. יצרנו התחלה של שינוי משמעותי בכל הקשור לתרבות ופנאי לצעירים. נעשו דברים שמהווים פריצת דרך כמו מסיבות רחוב, אירועי תל חי לייב, מרקטאון, יריד עסקים חברתיים ראשון מסוגו בארץ, דראג על הגג, כרטיסים מוזלים להצגות לצעירים, הרצאות על הבר, הרצאות פנאי בהגג, קידום הקפסולה מרחב יזמות, השכלה גבוהה ומעורבות חברתית".

שלמה ישי מנהל את ישיבות המועצה (נתניה אחת)

"אני מנהל את ישיבות המועצה בצורה רגועה ומשתדל לתת ביטוי לכל החברים. אני מצליח להעביר עם החברים את התקציב זו הפעם השנייה".

עופר אורנשטיין - ממונה על המתנ"סים (למען נתניה)

"הגדלה משמעותית של פעילות הנוער ואירועי קהילה במתנ"סים, במקביל להרחבת הפרוייקט החברתי "סטודנטים בונים קהילה" בשכונות הותיקות והתחלת יישום תוכנית הדשא הסינטטי".

אדיר בנימיני - ממונה על תיק הגנת הסביבה ויו"ר ועדת שמות עירונית (למען נתניה)

"הצלחת המאבק בנושא מפוחי האוויר, והפסקת השימוש ב"מרסס מים" שנהג להרעיש לתושבי השכונה ולהפר את שלוותם. למרות שהמערכת העירונית פעלה כנגד המהלכים שלי בנושא, ניצלתי את זכותי כנבחר ציבור ופניתי ליועץ המשפטי לממשלה. נפסק שהפרשנות המשפטית שלי לחוק היא הנכונה, ונתניה הייתה לעיר הראשונה שקיבלה הנחיה מהמשרד לאיכות הסביבה לאכוף את החוק כנגד "מרססי מים".

ד"ר ישראל שטבון (הבית היהודי)

התרשמנו שד"ר ישראל שטבון הולך עם האמת שלו ואינו סובל מגינוני נימוסים של פוליטיקאים

"הצלחתי למנוע תהלוכה של הומואים ולסביות בנתניה ברחובות העיר, אני התנגדתי שזה יהיה בחוץ. האשימו אותו כהומופוב מה שלא נכון. התהלוכה בחוץ הפריעה להרבה אנשים, לא בהכרח דתיים". 

הרב משה לחובר - מחזיק תיק נוער (סיעת גל)

"תנופה והתרחבות משמעותית בתחום התנדבות נוער בנתניה. הן במגוון תחומי ויעדי ההתנדבות והן בהחדרת ערכי הנתינה".

עקיבא יצחקי - מחזיק תיק השכונות ויו"ר וועדת הביטחון (סיעה עצמאית)

"דאגתי להביא את העירייה לאזרח ולא האזרח לעירייה, אני משמש נציג מגשר לשני הצדדים ופותר בעיות בשטח אל מול המנגנון העירוני. 

בוריס צירולניק - חבר האופוזיציה (ישראל ביתנו)

"הצעתי את 'שבתרבות' בהיכל התרבות שהתקבל בעקבות לחץ".

האם יש משהו שרצית לעשות ולא עשית?

אלי דלל: "להביא את נתניה לשמש כעיר עסקים מרכזית בינלאומית עם מערך חינוך טכנולוגי גבוה, על מנת להמשיך ולהרחיב את רמת ההכנסות מהעסקים ובמקביל להפחית את תעריפי הארנונה למגורים", אני פועל בשיתוף ראש העיר מרים פיירברג, למימוש תוכניותי אלו".

יוסי דורון: "השאיפה היא תמיד לעשות יותר. אני רוצה למנף את ילדי השכונות דרך המתנסים, כך שלבני נוער יהיו מקומות בילוי ולקדם את עניין הספורט שקרוב לליבי".

אלכס אברבוך: "לא הצלחתי לפתוח מועדון הרמת משקולות בשל בעיית תשתית, רציתי להרים פרויקט ריצה לקראת המרוץ בנתניה ולא הצלחתי בגלל בעיית תקציבית".

דימה בולט: "לחנך להישגים וערכים נוספים באמצעות הספורט. אני מעונין לבנות תוכנית לתחרויות בין השכונות בענפים שונים כגון מתח, מקבילים, ריצות קצרות ועוד".

שושנה זילברברג (צ'וצ'י): "העשייה התרבותית היא בגיבוי, בתמיכה ובעידוד של ראש העיר הגב' מרים פיירברג-איכר, שאפשרה לי לקיים את המדיניות העירונית שלי. על סדר היום שלי קיימים מספר נושאים שברצוני לקדם: בניית היכל תרבות חדש וקונסרבטוריון עירוני חדש".

רפי ימין: "בעזרת הצוות המדהים של מנהלת מרכז העיר, מאריטו מנהלת המחלקה לצעירים, המנכ״ל אבי בן חמו וראש העיר שעזרו לי עד היום בכל העשייה בעיר, אני מקווה להמשיך ולתת במה לצעירי העיר ולייצר שיתופי פעולה נוספים כמו אמפי הים".

שלמה ישי: "כל מה שתכננתי ורציתי עשיתי, מקווה להרחיב פעילויות".

עופר אורנשטיין: "בגדול הצלחתי לממש את רוב התוכניות. יש דברים שלוקחים יותר זמן מהצפוי אבל אני אופטימי".

אדיר בנימיני: "אני מקווה שעד סוף הקדנציה נראה התפתחות משמעותית נוספת בכל הנוגע לשיקום נחל פולג; לראשונה מזה שנים, בדיקות שנערכו מגלות כי חלה התקדמות משמעותית בשיקום הנחל. התגלה כי אין עוד זכר לבוצה הרעילה, שהיא שריד להזרמת השופכין לנחל בשנות השמונים והתשעים. הוועדה לאיכות הסביבה בראשותי מלווה בדריכות את התהליכים לשיקום נחל פולג באמצעות הרשות לניקוז נחלים שרון.

ד"ר ישראל שטבון: "התנגדתי ונכשלתי בנתינת המענק למכבי בסך 7 מיליון שקלים, היה ברור שזה יעבור מאחר ויש קואליציה מקיר לקיר".

הרב משה לחובר: "להביא לכך שכל ילדי נתניה ללא הבדל מיגזרי או אחר יקבלו את המגיע להם באופן שיוויוני הן בחינוך הפורמלי והן בתחומים חברתיים".

שר שמעון יעקב - יו"ר ועדת משנה לתכנון ובניה (סיעת גל): "רציתי הרבה דברים אבל היות ואני מציאותי ויודע שלא נעשים דברים ביום אחד אני מקווה שבהמשך תפקידי אני גם אגיע אליהם".

עקיבא יצחקי: "יש משהו שאני שואף לעשות אותו והוא בפרויקט בנייה, להקים קבוצת תושבים שיסייעו בכל עת. למשל כיתת כוננות בכל שכונה שתתן מענה".

בוריס צירולניק: "כיו"ר ועדת ביקורת אני לא מקדם דברים. באופוזיציה אני בעצם מעלה שאלות על סדר היום הציבורי, בין אם ארנונה, הקצאת קרקעות וכיו"ב ומקדם מה שצריכה לקדם אופוזיציה בעיר".

מערכת "נתניה נט" מבטיחה לעקוב ולהעלות את השאלות פעם נוספת בעוד מספר חודשים על לבחון את עשייתם של חברי המועצה. חשוב לציין את העשייה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר ואת תרומתה האדירה להתפתחות העיר ותושביה. לראיון המלא עם ראש העיר