תמונת אילוסטרציה. צילום: fotolia הוארך מעצרו של עבריין סדרתי מנתניה תמונת אילוסטרציה. צילום: fotolia

תושב נתניה, חייל סדיר בצה"ל, הואשם בשורה ארוכה של עבירות חמורות, בהן רצח ואינוס. מהרצח והאינוס זוכה, אך הורשע בין השאר בהריגה וחבלה בכוונה מחמירה. מעצרו הוארך ב-90 יום
בסדרת עבירות חמורה שכזו מצד נאשם בודד לא נתקלים בכל יום: הנאשם, תושב נתניה שהיה חייל בשירות סדיר בצה"ל בעת ביצוע העבירות, הואשם בארבעה סעיפי אישום.

בסדרת עבירות חמורה שכזו מצד נאשם בודד לא נתקלים בכל יום: הנאשם, תושב נתניה שהיה חייל בשירות סדיר בצה"ל בעת ביצוע העבירות, הואשם בארבעה סעיפי אישום: רצח, אינוס, חבלה בכוונה מחמירה והתפרצות למקום מגורים. כן הואשם בהחזקת סם מסוכן מסוג חשיש בביתו, לצריכה עצמית. 

על פי כתב האישום, במהלך חודש מרץ בשנת 2009, התפרץ הנאשם לדירתם של זוג קשישים, תושבי העיר עפולה. בכניסתו לדירה נתקל הנאשם במתלוננת והיכה אותה במהלומת אגרוף בפניה. כאשר היא ניסתה לדוחפו, אחז בה בידיה, השליכה לעבר ספת חדר המגורים, היכה אותה נמרצות בכל חלקי גופה ואף הלם בה באמצעות שפורפרת טלפון. המנוח, אשר סבל באותה העת ממחלה, שמע את זעקות רעייתו וניגש לסייע לה. בשלב זה היכה הנאשם את המנוח בפניו, הפילו ארצה וניסה לחונקו. לאחר מכן, פנה ואחז בכרית שהייתה מונחת בסלון, הצמידה לפני המתלוננת, ניסה לחונקה ואף ביצע בה מעשה מגונה. בסמוך לכך, גרר הנאשם את בני הזוג לחדר השינה, בעט במתלוננת ובמנוח, כשהוא מחוסר הכרה, סגר את הדלת ונמלט מהמקום. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרמו למתלוננת חבלות בראש, בחזה ובגפיים ואף שבר בכף ידה הימנית. המנוח נחבל אף הוא בראשו, בחזהו ובגפיו והובהל לבית החולים. מספר ימים לאחר מכן, בעודו מאושפז, נפטר המנוח.
חשוב להדגיש כי במהלך דיוני ההוכחות בבית המשפט המחוזי בנצרת בפני הרכב של שלושה שופטים - תאופיק כתילי, אשר קולה ודני צרפתי, התברר כי החבלות שספג הקשיש המנוח לא היו הסיבה הישירה למותו, אלא הוא נפטר כתוצאה מדלקת ריאות בה לקה במהלך אשפוזו. כמו כן לא הוכחו יסודות משפטיים נוספים המאפשרים הרשעה בעבירה של רצח. לאור זאת זוכה הנאשם מחמת הספק והרשיעו בעבירת הריגה.
אשר לעבירת האונס, הנאשם זוכה מחמת הספק מעבירה זו והורשע תחתיה בעבירת חבלה בכוונה מחמירה.

גרסת הנאשם

הנאשם, מצידו, הודה כי נכנס לדירת בני הזוג במטרה לגנוב, אישר כי במהלך שהותו בדירה נאבק בבני הזוג, ולא שלל כי נגרמו להם חבלות כתוצאה מהמאבק, אם כי לא באופן האכזרי המתואר בכתב האישום. הנאשם הכחיש כי בעט בבני הזוג, הכחיש כי המנוח היה מוטל חסר הכרה, כפר בעבירת האונס ובעבירת הרצח וטען כי מותו של המנוח נגרם כתוצאה מהתפתחות דלקת ריאות בשלב מאוחר לביצוע העבירה.
בהחלטת השופטים נכתב כאמור כי הם מזכים את הנאשם מעבירת הרצח, מזכים אותו מחמת הספק מעבירת האינוס, מזכים אותו מעבירת ההתפרצות ומרשיעים אותו בעבירות הריגה, חבלה בכוונה מחמירה, כניסה למקום מגורים כדי לבצע גניבה ועל פי הודאתו גם בהחזקת סם מסוכן לצריכה עצמית. שלב שמיעת הטיעונים לעונש נקבע ל-18 בנובמבר, ובנוסף הורו השופטים על הארכת מעצרו של הנאשם למשך 90 יום, או עד למתן גזר הדין.