פקק תנועה צומת פולג - על פרשת דרכים תמונת אילוסטרציה. צילום: fotolia

תושבי רמת פולג ועיר ימים כבר רגילים לפקקים המקדמים את פניהם מדי בוקר. בשבוע שעבר אירעה תקלה במערכת הרמזורים בצומת, ולא בפעם הראשונה. העירייה: "אנו מקדמים תכניות להוספת נתיב ולהרחבת שד' בן-גוריון, וכן לעדכון מערכת הרמזורים"

בשעות הבוקר המוקדמות של יום שלישי שעבר נתקלו תושבי רמת פולג ועיר ימים במחזה מוכר.

מערכת הרמזורים בצומת פולג שבתה מפעולה, והמהומה במקום הייתה גדולה. שיירות של מכוניות ואוטובוסים השתרכו לאטן ונדחקו אל הצומת הצפוף, והנהגים מרוטי העצבים, שהגיעו מן הרחובות הסמוכים אחרי שבזבזו זמן יקר בדרכם לעבודה, הצליחו בקושי רב לפלס לעצמם דרך בין המכוניות שגדשו את הצומת. לדברי התושבים, אף שהמשטרה עודכנה במתרחש בצומת, לא נשלח שוטר תנועה למקום, ובהיעדר מישהו שיכוון את התנועה, שררה בצומת אנדרלמוסיה שלמה, שרק במזל לא הסתיימה בתאונה.

לא הפעם הראשונה  

אין זאת הפעם הראשונה שמערכת הרמזורים בצומת אינה מתפקדת בגשם. "באופן קבוע הרמזור הזה מפסיק לעבוד כשיורד קצת גשם", כתב אחד התושבים בקבוצת הפייסבוק תושבי רמת פולג-עיר ימים. כותבת אחרת מצאה נחמה בעובדה שאין הרבה ימי חורף בישראל. אלא שהתקלה במערכת הרמזורים היא רק קצה הקרחון. גם בימים כתיקונם הפקקים המשתרכים ברחובות המובילים אל הצומת, הופכים את היציאה מן העיר לסיוט בעבור התושבים. תושבים מספרים כי מדי בוקר הם "מבלים" בצומת הפקוק דקות ארוכות, ומשום כך נדרשים להקדים את שעת יציאתם כדי לא לאחר לעבודה. אחד הכותבים בקבוצה היטיב לתאר את המצב בפוסט שהעלה. "15 דקות מתל אביב... על חללית אולי!" כתב, וזכה לאהדה בקרב חברי הקבוצה, שבוודאי העלו על שפתותיהם חיוך מריר.

יותר תושבים, אותן תשתיות

"כשסוגרים נתיב זה מה שקורה..." הצביע אחד הכותבים בקבוצה על הסיבה לפקקים. תושבת אחרת שהגיבה אף היא בקבוצה, הפנתה את תשומת הלב אל העלייה התלולה במספר התושבים באזור, שאינה מלווה בבניית תשתיות מתאימות. "מספר התושבים שמתווספים בכל אכלוס של בניין מוסיף הרי עוד מאות רכבים ואפס חשיבה של פתרונות. הרי לא ייתכן שייבנו בתים בלי פיתוח כבישים חניות וכו׳", כתבה.

מהעירייה נמסר בתגובה: "נדגיש כי הצמתים בציר בן-גוריון בקטע זה הם בסמכות משרד התחבורה וכל שינוי מחייב את אישורם. עוד נציין כי העירייה מקדמת תכניות הכוללות הוספת נתיב שמאלה ממחלף פולג לכיוון עיר ימים, וכן שדרוג והרחבת בן-גוריון עד לצומת חבצלת. בשלב זה ממתינה העירייה לאישור משרד התחבורה. עד לביצוע התכנית, מקדמת העירייה עדכון של מערכת הרמזורים להקל על התנועה, ככל המותר ע"פ סמכות משרד התחבורה".