תמונת אילוסטרציה. צילום: fotolia קיצור יום העבודה תמונת אילוסטרציה. צילום: fotolia

ניר איסקוב, תושב נתניה, מאס ביום העבודה הארוך בן 9 שעות המונהג בארצנו הקטנטונת, ושלח מכתב לשר הכלכלה אריה דרעי במטרה לקצר אותו בשעה מדי יום. במקביל, העלה את המכתב לפייסבוק וביקש מכל חבריו לשתף. "כדי להזיז דברים בישראל, חשוב להעביר אותם מפה לאוזן", הוא מסביר

כמעט בלי לשים לב, רבים מאיתנו מתלוננים מדי יום ביומו שהם נאלצים לעבוד 9 שעות במשך חמישה ימים בשבוע.

בדרך כלל בין השעות 8:00 בבוקר ל-17:00 בערב. אם תוסיפו לכך נתונים כמו שעות נוספות ועומס בצירי התנועה המרכזיים, תקבלו נתון די מדאיג שאדם ממוצע שעובד כשכיר נעדר מביתו כמעט חצי יממה.
הציבור הישראלי, עושה רושם, כבר השלים מזמן עם רוע הגזירה, אבל יש גם מי שהחליט שלא לשבת בחיבוק ידיים ולעשות מעשה. תכירו את ניר איסקוב, 35, תושב נתניה וחשב שכר במקצועו, ששיגר לאחרונה מכתב בנושא ללשכת שר הכלכלה, אריה דרעי. במקביל, העלה איסקוב את המכתב לפייסבוק וביקש מחבריו לשתף אותו גם על הקיר שלהם, במטרה לעורר תהודה ולהתניע את המהלך.
"אני מודה שאני לא יכול לומר שאני תולה תקוות רבות מדי בשינוי, אבל היה לי חשוב לפעול ובכל זאת לנסות להוביל לאיזשהו שינוי", כתב איסקוב בתחילת הפוסט. לשר הכלכלה דרעי כתב בין השאר: "אני פונה אליך בנושא שמטריד אותי מאוד ובטוחני שגם מיליוני שכירים אחרים – שבוע העבודה הארוך בישראל". "קיצור שעות העבודה עשוי דווקא לסייע למשק", מוסיף איסקוב, "שכן הורים יצאו יותר עם ילדיהם לקניות וסידורים במהלך השבוע, החינוך ישתפר כתוצאה מנוכחות מוגברת של הורים בחיי ילדיהם ואולי אפילו תאונות הדרכים יפחתו, כי אנשים ינהגו כשהם פחות עייפים".

התיקון: שעה אחת פחות בכל יום

חדשות מקומיות - קיצור יום העבודה
איסקוב ממשיך וכותב:"התיקון שאני מציע מתייחס להנהגת 8 שעות עבודה יומיות בימים א'-ה', משך יום עבודה שנהוג אפילו בארה"ב האולטרה קפיטליסטית, במקום 9 שעות עבודה יומיות כיום. בעיניי, מדובר בהצעת חוק מבורכת וחוצת מפלגות, שתשפיע באופן אקוטי על איכות חייהם של מיליוני ישראלים ואף תשפר את תפוקתם. כולי תקוה, כבוד השר, שתרים את הכפפה ותיטיב עם אוכלוסיה גדולה זו ועם בני משפחותיהם". בנוסף, צירף איסקוב למכתבו מחקרים ודו"חות המוכיחים כי פריון העבודה השתפר כתוצאה מקיצור יום העבודה הארוך.
ניר איסקוב: "אני אולי נאיבי, אבל הנושא חשוב לי מאוד ואני בטוח שגם למליוני אחרים שפשוט מיואשים ולא חושבים שדברים יכולים להשתנות כאן. למרות זאת, אני מקווה שבלשכת שר הכלכלה יקחו את הדברים לתשומת ליבם ויקלו משמעותית על משפחות רבות ובכך יתרמו הן לפריון והן לאיכות החיים בישראל. קיבלתי עד עכשיו תגובות אוהדות מאוד, שמחזקות את התחושה שלי שמדובר בנושא משמעותי. אנשים שמחים על היוזמה ויש כאן בסיס טוב ורחב לשינוי. אגב, גם במידה ולא אקבל מכתב תשובה או התייחסות חיובית כלשהי לנושא, בכוונתי לשגר את המכתב לכל 120 חברי הכנסת ולעדכן באמצעות הפייסבוק מי מהם השיב ומי לא, כדי שאנשים ישפטו בעצמם. אין ברירה, כדי להזיז דברים בישראל, חשוב להעביר אותם מפה לאוזן והרשתות החברתיות הן האמצעי לשם כך".