השוק בנתניה רשות המיסים פשטה על השוק בנתניה רשות המיסים פשטה על השוק בנתניה

יחידת רשות המיסים ערכה בשבוע שעבר מבצע ביקורת רישום הכנסות בנתניה והסביבה תוך התמקדות בעסקים הפעילים ביום שישי בשוק. בעל דוכן בשוק שלא רשם הכנסות "יש לי ספר חשבונות בבית אבל אני לא יכול לרשום בגשם" 
במסגרת המבצע, נערכו 105 ביקורות בעסקים ונמצא כי כ-16% מהם אינם רושמים הכנסות כדין.

"אני בודק אם העסק משתלם"

‏בדוכן למוצרי הלבשה בשוק "רמלה " נמצאו הכנסות לא רשומות בסך 1730 ₪. בעל הדוכן הסביר "יש לי ספר חשבונות בבית אבל אני לא יכול לרשום שיש גשם". בדוכן הנעלה בשוק, נמצאו אצל בעל העסק הכנסות של כ-1500 ₪, עוד נמצא כי אינו מנהל ספרים ואין לו תיק ברשות. בעל הדוכן:"אני מוכר רק ביום שישי ובודק אם העסק משתלם". בדוכן למכירת מצעים בשוק, נערכה קניית ביקורת שלא נרשמה ונמצא כי לבעל המקום אין תיק ברשות והוא אינו מנהל ספרים. במקרה זה טען המוכר "אני בתקופת ניסיון".

"בעיה בתקשורת של חברות האשראי"

בדוכן למכירת מזון מוכן נמצאו הכנסות לא רשומות של מאות שקלים. בעלת העסק: "אני נותנת קבלה למי שמבקש". בחנות למכירה והתקנת דלתות נמצאו שוברי אשראי שלא נרשמו בספרי החשבונות. בעל העסק טכן כי שכח להוציא וכי "יש בעיה בתקשורת של חברות האשראי". בחנות למכירת עוגיות בשוק, נמצא כי לנישום אין תיק ברשות ואינו מנהל ספרים. בעל החנות בתגובה "אני מוכר רק פעם בשבוע לא צריך תיק ברשות בשביל זה".

המבצע נערך כחלק מפעילות רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת ההנחייה להגברת פעילות האכיפה ושיפור כושר ההרתעה.