משטרת נתניה הורים מתלוננים: למרות המצב הבטחוני אין מספיק אבטחה בגנים משטרת נתניה | תמונה: עיריית נתניה

סוגיית אבטחת הגנים בנתניה עלתה שוב על הפרק בעקבות הפיגוע בעיר. בעירייה טוענים כי ישנה הרחבה של מתחמי האבטחה, בעוד מנגד, התושבים מודאגים ומבקשים לתגבר את האבטחה בגנים למען שלום הילדים
פיגוע הדקירה בשבוע שעבר במרכז נתניה, העלה מחדש את מפלס הלחץ בכל הקשור למערך האבטחה בעיר בכלל, ובגני הילדים בפרט.

אין אבטחה בגני הילדים

לא מעט תושבים, בהם נציגי פורום ועדי השכונות בנתניה, מאוד לא מרוצים מההתנהלות העירונית בכל הנוגע לסידורי האבטחה בעיר. ויקטור בר, חבר ועד רמת פולג-עיר ימים: "ממה שאני מתרשם מתלונות התושבים, אין אבטחה בגני הילדים. הם מצפים לראות מאבטחים, בעיקר באשכולות גני הילדים, וזה לא קורה. גם אם יש גני ילדים שלא עומדים בקריטריונים לאשכול גני ילדים, אלה עדיין ילדים שצריכים להגן ולשמור עליהם. באיזשהו מקום אפשר להבין את הצד של העירייה, כי הממשלה הייתה צריכה לממן את המאבטחים במצב הביטחוני הלא פשוט, אבל זה לא קרה ולנו אין למי לפנות מלבד העירייה. בשורה התחתונה אנחנו מצפים שהיא תדאג להגברת האבטחה בגנים בהקדם האפשרי". 

עיריית נתניה: "הגדלה של למעלה מ- 20% השנה

מעיריית נתניה נמסר כי נערכים סיורי ביטחון שוטפים של יחידת השיטור העירוני, בשיתוף משטרת ישראל, שעיבתה אף היא את פריסת הכוחות בעיר, הן במוקדים בהם ריכוזי קהל והן במתחמי מוסדות החינוך. כל כוחות הפיקוח העירוניים מתמקדים במשימות אבטחה, וממשיכים לתגבר את שעות האבטחה במערך גני הילדים ואף מאריכים את שעות השמירה מעבר לתקינה שקבע משרד החינוך. 

כמו כן, מהעירייה נמסר כי מרבית עובדי העירייה גויסו לעיבוי מערך האבטחה בגני הילדים, לצד אברכים מישיבות הפועלות בעיר, לצד סיורים יזומים בין מוסדות החינוך ובצהרונים.

במהלך השבועיים האחרונים נערכו שדרוגים בגני הילדים בכל הנוגע ללחצי המצוקה ועזרי הבטיחות, ובשל המצב נערכות בדיקות קפדניות בכל הקשור לקבלני המשנה הפועלים בשירות העירייה.  

מבדיקה שנערכה מול הפיקוח, ישנה הרחבה של מתחמי האבטחה בעיר, עם הגדלה של למעלה מ-20% השנה.