הגן הנטוש ארגון חרדי מנסה להשתלט על מבנה נטוש בשכונת דורה הגן הנטוש | צילום: וועד שכונת דורה

תושבי שכונת דורה עצרו ניסיון פלישה למבנה נטוש בשכונה. העירייה: "מנהל האכיפה עורך במקום סיורי ביקורת שוטפים"
מדובר בגן העירייה "איה" שהיה בשימוש עד לפני שנתיים. הגן נסגר לאחר שנבנו 2 גנים חדשים בשכונה ובינתיים היה נעול עד לקבלת החלטה למה מייעדים את המבנה.

בשבוע שעבר שמו לב תושבי שכונת דורה כי מנסים לפלוש למבנה "הגענו וראינו שהיה שם גיזום מטורף ומסתבר שזה שייך לגן. הרב פלש לגן ניקה שם את העשבייה והכין אותו ללמידה. הגן שצמוד לו כבר נלקח לפני כמה שנים ונבנתה בו מדרשת בנות. הוא רוצה להתרחב והם ניסו לפלוש לגן" מספרים נציגי וועד שכונת דורה.
הארגון הוא ארגון חרדי אשר מפעיל בשכונה מבנים שונים. נציגי הוועד מסבירים איך התהליך מתבצע "זה קורה בסגנון של קונה בית ואז את הבתים שלידו ופותח בית ספר. זה קיים כבר כמה שנים, בגלל שזה קיים לפני שנכנסו לוועד אנחנו לא נוגעים בזה אבל לא מוכנים לתת לו מקומות חדשים".

"בחצי יום הרב היה מעמיד שם גן"

ברגע שראו התושבים את הפעילות סביב המבנה הם פנו לעירייה בניסיון לעצור את הפלישה "פנינו לעירייה באותו יום שראינו שזה קורה אחרת בחצי יום הרב היה מעמיד גן וברגע שזה מאוכלס יותר קל להגיד אין מה לעשות, אנחנו כל הזמן צריכים להיות עם היד על הדופק באופן קבוע" מספרים נציגי הוועד ומשבחים את פעילות העירייה "בעירייה פעלו באופן מהיר עוד באותו יום, הם עמדו איתנו שם פיסית".

"מינהל האכיפה עורך במקום סיורי ביקורת שוטפים"

מהעירייה נמסר "בדיון שנערך בישיבת וועדת הקצאת קרקעות הוחלט לדחות את הבקשה להקצאת הגן לפעילות העמותה, ולהשאיר את הנכס בידי מנהל החינוך.
בשיתוף אגף הנכסים ומינהל הפיקוח והאכיפה נערכה ביקורת במקום, בתוך כך הגן פונה וננעל - כאשר מינהל האכיפה עורך במקום סיורי ביקורת שוטפים".