בית חולים לניאדו הסכם קיבוצי במגזר החרדי נחתם בביה"ח לניאדו בית חולים לניאדו

ההסכם נחתם בין הנהלת בית החולים לניאדו, ההסתדרות וועד האחים והאחיות בבית החולים. חלק מההסכם הודיעה הנהלת ביה"ח החרדי כי היא מכירה בהסתדרות כארגון היציג של האחים והאחיות

הצדדים הסכימו להתחיל במשא ומתן מיידי ואינטנסיבי להסדרת תנאי העבודה בבית החולים.

כ-530 אחיות ואחים העובדים בבית החולים לניאדו התאגדו בהסתדרות בספטמבר האחרון לאור רצונם להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם. 

כחלק מההסכם הודיעה הנהלת ביה"ח כי היא מכירה בהסתדרות כארגון העובדים היציג בקרב האחים והאחיות, כאשר ההסתדרות הצהירה כי היא מוקירה את אופן ניהולו החרדי של ביה"ח. הצדדים הסכימו להיכנס למשא ומתן במטרה לחתום תוך שישה חודשים על הסכם קיבוצי שיבטיח וישמור את זכויות העובדים.

בנוסף, הסכימה הנהלת ביה"ח לספק על חשבונה שירותי כביסה למדי העבודה של האחים והאחיות. נושא זה היה אחד מאבני המחלוקת המרכזיים במהלך המו"מ בין הצדדים.

בחודש שעבר נחתם הסכם קיבוצי ראשון של ההסתדרות במגזר החרדי, מול רשת החינוך מגן הלב, העוסקת בחינוך מיוחד ומועסקים בה כ-600 עובדים, שמרביתם מורות וגננות מהמגזר החרדי.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר היום: "ההסתדרות היא בית לכל העובדים מכל מקומות העבודה ומכל המגזרים. אני שולח את ברכתי לכל הצדדים על חתימת ההסכם תוך ביטחון מלא כי האחים והאחיות בביה"ח לניאדו ייהנו מעתה מהסדרה ומשיפור של תנאי העבודה שלהם, תוך שמירת צביונו של בית החולים".

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן: "אני מברכת את האחיות והאחים על ההכרה בהתאגדותם והצטרפותם הרשמית למשפחת האחיות והאחים בהסתדרות".

יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה: "אני שמח על ההסכם הראשוני שהושג עם הנהלת בית החולים ואין לי ספק שביחד נגבש הסכם מכובד שייתן מענה לאחים ולאחיות ויאפשר להם לצעוד יחד עם הנהלת לניאדו לעתיד של הישגים משותפים".

יו"ר חטיבת המועצות הדתיות ושירותי הדת בהסתדרות, רפאל מלאכי: "ברכות לאחים ולאחיות על חתימת ההסכם הראשוני עם הנהלת בית החולים, שיסלול את הדרך לעבודה פורייה ומשותפת. חטיבת המועצות הדתיות ושירותי הדת בהסתדרות שמחה לסייע למגוון העובדים במגזר החרדי-דתי אשר פונים אלינו וזוכים לסיוע כעובדים בכלל וכעובדים במגזר זה בפרט".

יו"ר ועד האחים והאחיות בלניאדו, שרון אלוש: "אני נרגשת ושמחה עבור כל האחיות והאחים בלניאדו על חתימת ההסכם ועל כניסתנו למשפחת האחיות בכל הארץ. אני מודה לכל מי שתמך בנו וליווה אותנו לכל אורך הדרך ובטוחה שעתה נוכל להביא את ביה"ח להישגים חדשים, לטובת ציבור המטופלים".

תגובת עו"ד נחום פינברג, שמייצג את ביה"ח לניאדו: "מדובר בתקדים ובהישג מיוחד וחריג. לאחר משא ומתן קשה, שהתנהל תחת הצורך לגשר בין פערים רבים המתגלעים בין ערכי יסוד, בסיסיים ורבי שנים, לבין הרוח החדשה, המאפשרת התנהלות תחת הסכמים קיבוציים והתאגדות עובדים. דין תורה, מצוות התורה לפי שולחן ערוך וההלכה היהודית הם העקרונות המנחים את פעילותו של בית החולים לניאדו וכמו כן התנהלות במידות טובות, אהבת ישראל ואהבת הזולת "ואהבת לרעך כמוך", ומצב זה יימשך בכל התחומים".