הפגנה נגד מתווה הגז מחפשים תשובה: הפגנה נגד מתווה הגז הפגנה נגד מתווה הגז | צילום: טלי מולנר
המוני תושבים זועמים הפגינו אמש (מוצ"ש) ליד המזרקה בכיכר הסמוכה לקניון עיר ימים בנתניה, כנגד מתווה הגז וכנגד איש העסקים יצחק תשובה, תחת הסלוגן 'לא ניתן לטייקונים לנהל את המדינה'. אחת המשתתפות נעצרה לחקירה. יוסי שי, ממארגני ההפגנה: "מתווה הגז רומס את העקרונות הדמקרטיים הבסיסיים של חיינו" 
המאבק הממושך במתווה הגז הגיע אמש (מוצ"ש) גם לנתניה, כשהמוני מפגינים התכנסו החל בשה 19:30 ליד המזרקה בכיכר הסמוכה לקניון עיר ימים בעיר, במטרה למחות נגד המתווה ונגד הטייקון יצחק תשובה.
פרופסור יוסי לנגוצקי, ממארגני ההפגנה, נשא דברים, ולאחר מכן צעדו המפגינים, כשהם מחופשים לראש הממשלה ושריו, לביתו של מר תשובה.
עוד טרם ההפגנה, סערו הרוחות בפורום של תושבי רמת פולג בנתניה: "נמשיך בקור ובגשם, גם מול טייקוני הגז שמתווה מונופול הגז מעניק להם חסינות מפני החוק, ונמשיך, לאחר החלטתו של רה"מ ושר הכלכלה, בנימין נתניהו, לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים. נמשיך, השוד הזה ייעצר". נכתב. עוד נכתב ממטה מאבק הגז, כי "מאבק הגז נמשך בכל החזיתות: הציבורית, המשפטית וברחובות, ובכל מזג אוויר. טייקון הגז יצחק תשובה שמתווה מונופול הגז העלה אל מעל החוק, הוא מי ששרי הממשלה הזאת והבאה עולים אליו לרגל, למרות עבירת ההסדר הכובל הפלילית שביצעו חברות מונופול הגז. נגיע אל בית תשובה כשאנו עוטים מסיכות של שרי הממשלה השותפים בשוד הגז".
במהלך ההפגנה, אחת המשתתפות שהפרה את תנאי הרשיון ואת הסדר הציבורי תוך חסימת צירים, נעצרה לחקירה. מדוברות מרחב שרון נמסר כי "משטרת ישראל מאפשרת את חופש המחאה תוך עמידה בתנאי הרשיון שנקבעו והמנעות מפגיעה בסדר הציבורי". 
מארגני ההפגנה לא חסכו במילים קשות עוד קודם לכן: "מזמן כבר ברור שהמאבק נגד שוד הגז מרעיד את האדמה תחת מועדון ההון והשלטון. ה-ם מ-פ-ח ד-י-ם. השיטה שבה הציבור שותק וקבוצות קטנות גונבות את המשאבים הציבוריים נגמרה! אחרי שועדת הכלכלה הכריזה השבוע בקול ברור שאסור לחתום את מתווה הגז, נצא בהמשך להסתכל בעיניים של מועדון שוד הגז ולהגיד - העם לא חותם! לפי המתווה כל ממשלה מחויבת למתווה המושחת, גם במקרה שמחירי הגז ימשיכו לצלול בעולם כך שאנחנו נמשיך לשלם מחירים מופקעים עבור הגז שלנו".

"עתיד גרוע"

יוסי שי, תושב רמת פולג וממארגני ההפגנה, הודה כי הוא מודאג לדמותה של מדינת ישראל העתידית, בה יחיו ילדיו ונכדיו:" מתווה הגז אינו איזה מתווה רחוק בים. המתווה הזה רומס את העקרונות הדמוקרטים הבסיסים של חיינו כאן ועכשיו ומתווה את הדרך לעתיד גרוע יותר", אומר שי. "אם לא נתעורר ילידנו ונכדינו ימצאו את עצמם במדינת עולם שלישי הנשלטת בידי תאגידים. הגז הוא אוצר של כולנו. צריך להשתמש בו בתבונה. אני מזמין אתכם להצטרף אלי, ולאזרחים מודאגים . בואו לשמוע ולהבין מדוע "מתווה הגז" משפיע גם על עתידכם".