מערך הכבישים בנתניה פרויקט התחבורה B.R.T יוצא לדרך מערך הכבישים בנתניה | צילום: רן אליהו

‏הפרויקט נועד להנגיש את המוקדים המרכזיים בנתניה ולחבר אותם בקו רציף טבעתי. סך ההשקעה הצפוייה: כמיליארד שקל

משרד התחבורה אישר לבקשת ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, מימון מלא של מערך להסעת ההמונים המתוכנן בנתניה

בין המוקדים מתוכננים קוי הזנה של אוטובוסים ומערך אופניים ציבורי שיאפשר גישה לתחנות ה – BRT, כאשר קווי ההזנה יופעלו על פי קריאה, באמצעות מערכת בקרה ממוחשבת.

שלב א' של התוכנית יחל בתחנת הרכבת ומשם לתחנה מרכזית, דרך שדרות בנימין, שדרות בן צבי עד לתחנת הרכבת החדשה שתקום באזור התעשייה הדרומי-ספיר, כאשר בכל האזור יתוכננו כאמור קווי הזנה שיגיעו ממרכזי השכונות אל התחנות.
שלב ב' של התוכנית יחל במחלף נתניה צפון, דרך מתחם התחנה המרכזית ועד למחלף פולג.
שני השלבים יבוצעו ברצף.

מהו פרויקט ה-BRT

מערכת הסעת המונים Bus Rapid Transit, שצפויה להביא לשדרוג מרכזי הערים. הפרויקט התחיל בכפר סבא, רעננה והרצליה וכעת התרחב עד נתניה בצפון ועד רחובות בדרום. הפרויקט צפוי להקטין את הפקקים, להביא לשיפור חזות הרחובות וצמצום החשיפה לרעש וזיהום אויר.  

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר הדגישה כי העירייה עושה כל מאמץ כד להמשיך ולפתח את תשתיות העיר ואת הנגישות בתוך העיר וממנה, כאשר תוכנית זו הינה אחד הצעדים המשמעותיים ביותר בנושא. "אני גאה על כך שהצלחתי לשכנע את משרד התחבורה לממן פרוייקט כל כך מרכזי לעיר. משרד התחבורה העמיד את הנושא הזה בראש סדרי העדיפויות שלו כדי לקדם פתרונות שיאפשרו בניה מואצת ויביא לכך שיעדי קבינט הדיור יוכלו להתממש ואנו מאושרים שנתניה זכתה להיכלל בתוכנית".
מהנדס העיר, אבנר אקרמן: "תחבורה להסעת המונים היא המנוף המשמעותי ביותר לפיתוח מרכזי ערים. בתכנון מושכל ניתן לייצר תשתיות לשירותי ציבור כמו שטחים למבני ציבור ושטחים ירוקים לרווחת הציבור אבל התשתיות לתחבורה בסביבה בנוייה תהיינה לעולם מוגבלות. ה– BRT מביא לכך שבאמצעות תחבורה ציבורית, נותנים מענה לניידות ובכך מקטינים את הצורך שבשימוש ברכב פרטי. בנוסף ליתרונות הללו, יביא ה– BRT לשיפור באיכות האויר ובאיכות החיים של תושבי מרכז העיר."
בנוסף, שוקדת עיריית נתניה יחד עם המועצות האזוריות לב השרון ועמק חפר על פרויקט תיירותי-אזורי הנקרא "שבילי השרון לאופניים". מערך שבילים שיעבור דרך כל היחידות הנופיות הגיאוגרפיות של השרון ויהווה מסלול תיירותי יפהפה.