השר להגנת הסביבה, ח"כ אבי גבאי ביקר בנתניה ויסייע בהקמת תחנת תדלוק בגז טבעי בנתניה לטובת הפחתת זיהום מתחבורה. בנוסף תבחן הקמת נקודות לטעינת רכבים חשמליים, כאשר שכונת נת 542 צפויה להיות פיילוט ראשוני לרישות שכונה בעמדות טעינה
כמו כן תיבדק הקמת מסלול לרכיבת אופניים עד למכון וינגייט * העירייה תיבחן הכללת הבקשה לביצוע הגנות למצוק החופי והקמת שוברי גלים בהסכמי הגג (בחלק היבשתי)

השבוע ערך השר להגנת הסביבה, ח"כ אבי גבאי, וצוות משרדו הבכיר ביקור מקצועי ראשון בעיר נתניה.
את הביקור פתחה ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, שהעניקה לשר ולצוותו סקירה מקיפה אודות פרויקטי הדגל העירוניים ומגמות ההתחדשות וההתפתחות, לצד הסוגיות והאתגרים עימם מתמודדת העיר נתניה.

בין הנושאים המרכזיים אותם הציגה ראש העיר

פינוי פרויקט אתר האשפה (המזבלה) בחזית הים הדרומית שהוכר כפרויקט לאומי, הצורך שבהגנה ובייצוב המצוק החופי והקמת שוברי גלים, פרויקט הפרדת הפסולת במקור- "הפח הכתום", היטלי הטמנה, הפחתת גזי חממה ואמנת האקלים ופרויקטים בתחום ההתייעלות האנרגטית.

את הביקור חתם השר גבאי שציין לחיוב את פעילותה העניפה של נתניה בתחום הגנת הסביבה ומסר כי יסייע בהקמת תחנת תדלוק בגז טבעי ובכך יסייע לנתניה בהפחתת זיהום אוויר מתחבורה "התרשמתי מהיכולות של ראש העיר לקדם נושאים ונשמח לקדם ביחד את הפיכת נתניה למרכז תחבורה מונעת בגז טבעי ורכבים חשמליים". עוד הוסיף כי יעודד הקמתן של נקודות לטעינת רכבים חשמליים והקמתו של מסלול לרכיבת אופניים עד למכון וינגייט.

"נתניה מתבלטת בשמירה על הסביבה" 

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר :"נתניה מתבלטת בשמירה על הסביבה ובאיזון בין מגמות הפיתוח תוך טיפוח הקיימות והטבע העירוני. בין הפרויקטים אותם אנו מקדמים בהצלחה הינו פרויקט פינוי אתר האשפה שהוכר כפרויקט לאומי בעל חשיבות מכרעת. אני שמחה שהשר ומשרדו קשובים לצורכי העיר, המתמודדת עם אתגרים רבים, גם בתחומים אלו"