7.5 שנות מאסר לתושב נתניה ישלם את המחיר: 7.5 שנות מאסר לתושב נתניה 7.5 שנות מאסר לתושב נתניה | צילום: fotolia

בימ"ש מחוזי מרכז בלוד גזר 7.5 שנות מאסר על תושב נתניה, גבריאל גדמו, שהורשע בניסיון אינוס, מעשה מגונה וכליאה של בעלת מסעדה בנתניה
תושב נתניה, גבריאל גדמו, ירצה 7.5 שנות מאסר לאחר שהורשע בשורה ארוכה של עבירות קשות, בראשן ניסיון אינוס ברוטלי. כך קבע בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, בהרכב של שלושה שופטים

יצוין כי הנאשם הורשע לפי הודאתו בשלושה אישומים. האישום המרכזי הוא אירוע שהתרחש ב-24/11/14, כאשר הנאשם הגיע למסעדה שבה שהתה המתלוננת ולאחר מכן ניסה לאנוס אותה בכוח, ביצע בה מעשים מגונים תוך שימוש בכוח, תקף אותה וגרם לה לחבלות של ממש. כמו כן, איים עלייה בפגיעה בגופה ובבנה, ולאחר מכן אף שדד ממנה בנסיבות מחמירות סך של 2,500 ש"ח. בנוסף לעבירות ניסיון האינוס, האלימות והשוד, הורשע הנאשם גם בעבירה של כליאת שווא בגין אותו אירוע.

באישום השני מדובר על אירועים לאחר שלושה וארבעה ימים. הנאשם התקשר לבן זוגה של המתלוננת, גידף אותו ואיים עליו. בפעם השנייה אף איים עליו שיגמור עליו מחסנית. כל זאת, ביודעו שהוא דרוש לחקירה ובמטרה לשבש הליכי משפט.
באישום השלישי מדובר על התחזות הנאשם לאחר, תקיפת שוטר, שיבוש הליכי משפט בכך שניסה להעלים ראיה, וכן החזיק קוקאין במשקל של כ-3 גרם.

טראומה נפשית וקריסה כלכלית

בהחלטתם ציינו השופטים כי הוגש לפניהם תסקיר של נפגעת עבירת מין, המצביע על הנזקים הקשים שנגמרו למתלוננת. מדובר במתלוננת כבת 26, אשר עד לאירוע הקשה של התקיפה המינית האלימה ניהלה חיים טובים מבחינתה, שבמסגרתם חוותה את עצמה כבעלת יכולות ומסוגלות להתמודד עם אירועים משמעותיים בחייה. ואולם, הפגיעה המינית שנפגעה במסעדה שאותה הקימה, ואשר נחוותה עד אז כמקום בטוח עבורה, זעזעה את עולמה כך שאושיות הביטחון והערך העצמי שלה נסדקו באופן קשה והיא חווה חרדה ומתמודדת עם תופעות פוסט טראומתיות ונזקים בכל מישורי חייה.
כמו כן, ציינו השופטים בגזר הדין כי המתלוננת סיפרה בדבריה לפניהם על עבודתה במסעדה שהקימה במו ידיה וכיצד הכול נהרס בעקבות מעשיו של הנאשם. כמו כן, קרסה המתלוננת נפשית וכלכלית בעקבות האירוע. בין השאר, מסרה להם בעדותה הנוגעת ללב, כי כיום בנה הקטן בן ה-4 הוא מי שנותן לה את האור בחייה ומאפשר לה לשרוד.
לפיכך, קבעו השופטים כי גזר הדין כולל את העונשים הבאים: 7.5 שנות מאסר בפועל, שיימנו החל מיום מעצרו של גדמו, שני עונשי מאסר על תנאי שהיו תלויים נגדו ופיצויים למתלוננת בסך כולל של 140,000 ש"ח