ילדים חלו בעקבות חול מזוהם בגן בנתניה ילדים חלו בעקבות חול מזוהם בגן בנתניה ילדים חלו בעקבות חול מזוהם בגן בנתניה

ארגז החול בגן בצפון נתניה מתברר כמסוכן במיוחד, וגורם למחלות בקרב ילדים המשחקים במקום. ועד ההורים דורש כבר תקופה ארוכה דשא סינתטי, ללא הועיל. חבר ועד ההורים, עדן קהלני: "אם עד ראשון הבא לא יותקן דשא סינתטי, נפתח בשביתה". העירייה בתגובה: "הבקשה לביצוע דשא סינתטי תבוצע בהקדם"

הורי הילדים בגן, הממוקם בצפון נתניה, כועסים מאוד על העירייה.

גן החול בו משחקים ילדיהם מזוהם באופן חריג וגורם למחלות בקרב ילדיהם. לדבריהם, בסמוך לגן ישנם שני פחי זבל ענקיים המשמשים פיצריה סמוכה ובמקום יש צחנה תמידית. בחול ישנם דרך קבע צואה, פרעושים, יתושים וקרציות. לפני כשלוש שנים נפגע ילד ששיחק בחול, הכניס לפיו צואת חתולים ואושפז בבית חולים. לפני כחודש סבל ילד נוסף מזיהום בבטנו ולאחרונה נפגעה שירה קהלני בת ה-4, שסבלה מזיהום בעינה, נעדרה מהגן למשך יומיים ונזקקה לטיפול אנטיביוטי למשך עשרה ימים. 

אביה, עדן קהלני, הנמנה עם ועד ההורים בגן, זועם על ההתנהלות ואף פרסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסט זועם בו מחה על התנהלות העירייה בעניין. "עיריית נתניה יצרה איתי קשר בעקבות הפוסט והבטיחה לטפל בעניין", מספר קהלני. "הם שלחו וטרינר לגן, שתעדף אותו בעדיפות עליונה להחלפת החול לדשא סינתטי באופן מיידי. אלא שכבר מהשנה שעברה אנחנו שומעים הבטחות והעירייה מתמהמהת. עכשיו הם אומרים שיחליפו רק במרץ ועד אז יסננו את החול".

חדשות מקומיות - ילדים חלו בעקבות חול מזוהם בגן בנתניה

הגננת לא אשמה

לקהלני חשוב להבהיר כי אין להורים כל תלונה לגננת הגן. "היא גננת מדהימה וסופר נקייה שעושה הכל כדי לשמור על ניקיון הגן", מדגיש קהלני. "כל ההורים חושבים שהיא מדהימה, אבל היא בטח לא יכולה ולא אמורה לסנן את החול בגן בכל בוקר. זוהי אחריות של העירייה. בתחילת השנה נעשתה פנייה לעירייה למציאת פתרון. תחילה לא ענו כלל למכתבים ובהמשך שמו חתיכת בד מסביב לגדר, כביכול כדי שחתולים לא יחדרו פנימה. זה לא עזר ואחרי יומיים הבד נקרע".

השביתה בדרך

להורים, ובהם קהלני, נמאס כאמור לחכות לשווא לשינוי בזמן שילדיהם בסכנת זיהום והם הגיעו לכדי החלטה. "אם עד יום ראשון הבא לא יותקן בגן דשא סינתטי, נפתח בשביתה ולא נשלח אף ילד לגן", מצהיר קהלני. "זה כדור שלג שכבר אי אפשר לעצור אותו. הכנתי את ההורים לשביתה אפשרית, אבל הלוואי שהעניין יטופל עוד לפני כן".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה לדברים: "אנשי מקצוע ערכו סיור במקום, נושא האשפה יטופל באופן מיידי, כאשר הבקשה לביצוע דשא סינתטי תבוצע בהקדם, שכן גן זה עומד בקריטריונים שנקבעו. נציין כי באחרונה ביצענו הצללה נוספת בגן, וכן הותקנה גדר חדשה ורשת לולים למניעת כניסת בעלי חיים".