נחשפה שיטה הונאה ייחודית של זיוף כרטיסי חיוב על ידי תיירים, ומשיכת עשרות אלפי שקלים ממכשירי כספומט
הפרשה נחשפה כאשר הוזעקו שוטרים לשני אירועים שונים של חשד למשיכת כסף באמצעות כרטיס מזויף. השוטרים עצרו את החשודים בשעת מעשה.

גניבת כסף מכספומטים | צילום: חטיבת דובר המשטרה

שלושה אזרחים מולדבים שנכנסו לארץ באשרת תייר, נעצרו.
השלושה הביאו עימם שיטה ייחודית לזיוף כרטיסי אשראי המאפשרת משיכת אלפי שקלים במזומן באמצעות גניבת נתוני כרטיסי אשראי של אזרחים.

איך עבדה השיטה?

במהלך החקירה התבררה השיטה בה השיגו החשודים את פרטי כרטיסי האשראי והסיסמא הסודית המאפשרת משיכת מזומן מהכספומט.
החשודים התקינו מצלמה נסתרת זעירה במכשירי כספומט שונים במספר ערים בארץ, ביניהן נתניה.
המצלמה תיעדה את הקשות הלחצנים של הקוד הסודי ובנוסף, הרכיבו רכיב "קורא שפתיים" אלקטרוני על פתח הכנסת כרטיסי הכספומט שאגר את פרטי הכרטיסים. בשיטה זו הצליחו החשודים להשיג את פרטי הקוד הסודי המקודד בפס המגנטי של הכרטיס ובהמשך הועברו הנתונים לכרטיסים ריקים עם פס מגנטי, אשר באמצעותם משכו החשודים כסף ממכשירי הכספומט.

חדשות מקומיות - גניבת כסף מכספומטים מנתניה

גניבת כסף מכספומטים | צילום: חטיבת דובר המשטרה

בשבוע שעבר הוגש כתב אישום ע"י היחידה לתביעות של המשטרה, לבימ"ש השלום בפתח תקווה נגד ויקטור דוגיא, תייר ממולדובה בן 35, הכולל 31 סעיפי אישום בגין עבירות זיוף בנסיבות מחמירות, החזקת ציוד לזיוף כרטיסי חיוב, גניבת כרטיס חיוב, הונאה בכרטיס חיוב, הונאה בנסיבות מחמירות ועוד.

בחיפוש שנערך על גופו של דוגיא נתפסו 12 כרטיסי חיוב מזויפים וסכום כסף מזומן באלפי שקלים. הנאשם הצליח למשוך בשיטה זו 86,000 ש"ח בעשרות ניסיונות משיכה וסורב בעשרות ניסיונות נוספים.
חקירת שני נתינים מולדבים נוספים החשודים בעבירות דומות נמשכת.