צבים מוגנים בקניון עיר ימים תושבים זועמים: קניון עיר ימים משתמש בצבים מוגנים לבידור צבים מוגנים בקניון עיר ימים

בפעילות שמתקיימת במהלך חול המועד פסח, הביאה הנהלת קניון עיר ימים צבים מוגנים במטרה לבדר את הילדים. אביעד הבר, פעיל זכויות בע"ח: "הסביבה הטבעית שלהם זה לא חתיכת דשא סינטטי בקניון הומה אדם". הנהלת הקניון: "חווית למידה מעצבת וחשובה" 

בחול המועד פסח הביאה הנהלת קניון עיר ימים שני צבי ענק ושני צבים קטנים במטרה לבדר את הילדים המגיעים לקניון.


התושבים זועמים על ניצול בעלי החיים למטרות בידור. אביעד הבר, תושב רמת פולג ופעיל למען זכויות בעלי חיים טוען כי זהו סוג של חיבוק דב חזק ולוחץ לחיות המוגנות עצמן. "זו כביכול פעילות חינוכית, אולם מתייחסים לבעלי החיים כאל חפץ. הסביבה הטבעית היא לא חתיכת דשא סינטטי בקניון הומה אדם. קשה לתאר את הסבל שעוברים הצבים כשתולשים אותם מהסביבה הטבעית ומעבירים אותם ברכב סגור פעמיים ביום ממקום למקום, על מנת לבדר ילדים ולהשיג רווח מסחרי מהאמהות" עוד מוסיף הבר "ילדים לומדים שהמקום של בע"ח זה קניון או כלוב והם סוג של צעצוע שמבדר ילדים, כך שזה לא מקנה את הערכים הנכונים".

יש לציין כי היה קונצנזוס מלא בפוסט שהפרסם בפייסבוק בשכונת פולג עיר ימים. 

מהנהלת קניון עיר ימים נמסר בתגובה

חשיפת ילדים ונוער לאוכלסיית הצבים במסגרת חינוכית מסודרת הינה חווית למידה מעצבת וחשובה. ע"י חשיפה מבוקרת ומתן הסבר מקצועי לומדים ילדים ומשפחות מה קורה במפגש עם חיות אלו בטבע. לא מדובר בפינת ליטוף ולילדים אין גישה לצבים. אנו פועלים ע"פ הנחיות ואישורים של רשות הטבע והגנים ובשיתוף פעולה עם הווטרינר העירוני ומגדל החיות אסי סתיו, שאמון על גידולם ושיתופם באירוע באופן שאינו פוגע בהן. האירוע לא היה מתקיים באם היה ולו ספק כי לחיות יכול להיגרם נזק כלשהו. גם ניוד הצבים לאירוע נלקח בחשבון ועל כן הועברו באמבולנס ייעודי לחיות לשם שמירה על בריאותם.