הסתיימה חקירתו של אליהו ארז הסתיימה חקירתו של אליהו ארז הסתיימה חקירתו של אליהו ארז
החשד: עבירות מרמה, הונאה, גניבה וזיוף. כך פעל אליהו ארז (מננה), בן 70 שהציג עצמו כאיש עסקים
במהלך חודש אפריל השנה הציג החשוד את עצמו בפני אחרים כאיש עסקים המעסיק למעלה מ-5000 עובדים בחו"ל.
 

משטרת ישראל סיימה לחקור את פרשיות ההונאה שבמרכזן אליהו ארז שנעצר ב-17/5. 

ע"פ החשד, בשנים 2002-2007 רכש החשוד את אמונם של אנשי עסקים והציע להם להיכנס לשותפות בעסקים בארץ ובחו"ל. לאחר שהשקיעו את חלקם, גנב את כספם, גנב את המחאותיהם של "שותפיו" וזייף אותן תוך גרימת נזקים בסך מאות אלפי שקלים. בנוסף, ע"פ החשד, נהג להשתמש בהמחאות שלו או כאלה שהשיג במרמה ולהשתמש בהן בידיעה שאין להן כיסוי. מספר חודשים לאחר שנחקר באזהרה ושוחרר בתנאים מגבילים בנובמבר 2006, עזב את הארץ למדינה זרה.

חזרה לארץ

בערב יום כיפור האחרון שב ארז לישראל באמצעות מסמך מזוייף, ומאז היה מעורב בפרשיות הונאה נוספות.

מעורבות במספר פרשיות 

בשנת 2002 הציע לאיש עסקים לפתוח חברה לתחזוקת קוטג'ים בקיסריה ולאחר פתיחת חשבון משותף משך הלוואות בגובה עשרות אלפי שקלים וגנב המחאות של שותפו תוך שימוש בסכומים של עשרות אלפי שקלים.

בשנת 2004 שכנע אשת עסקים להיכנס כשותפה במפעל בלטביה. לאחר מכן משך מאות אלפי דולרים מכספה.

"רכישת" מכבי נתניה

במהלך חודש אפריל השנה הציג החשוד את עצמו כאיש עסקים המעסיק מעל 5000 עובדים בחו"ל. ארז פנה לאיש עסקים ואמר לו שאינו בעל אזרחות ישראלית וביקש שייפתח על שמו חברה בארץ וכי הוא מעוניין לרכוש את מכבי נתניה.
בהמשך הראה ארז לאיש העסקים המחאה על סך 3 מיליון יורו. בחקירה התברר כי מדובר בהמחאה של חברה בלגית שפשטה רגל לפני 4 שנים ונסגרה.
ע"פ החשד, החשוד לא הפקיד את הכסף לחשבון הנאמנות. בפגישה עם שחקני הקבוצה הציג בפניהם ארז המחאה על סך 3 מיליון יורו והבטיח כי הכסף יופקד בחשבון איש העסקים ויישמש למשכורות, אולם הכסף לא הופקד.
ע"פ החשד, מהלך "הרכישה" היה מצג שווא שתכליתו ניסיון לקבלת דבר במרמה והונאת שותפיו.

סמוך לשעה 09:00 יובא החשוד לבית משפט השלום בפ"ת שם יוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים על ידי פרקליטות מחוז מרכז.