מריים פיירברג איכר והרצל קרן תמשך ההפחתה בארנונה לתושבים באזור 1 מריים פיירברג איכר והרצל קרן

ועדת הכספים אשרה את המשך תוכנית הורדת הארנונה של סיעת "למען נתניה" בראשות הרצל קרן ועופר אורנשטיין כפי שסוכמה עם ראש העיר. לאחר שירדה ב 3% בשנה שעברה הארנונה תרד ב 3% נוספים גם השנה 
מדובר בדירות של מעל 110 מ"ר באזור 1 ללא פגיעה בתושבי הדירות הקטנות המשלמים כיום פחות

הורדת הארנונה תכלול גם העלאת ארנונה לעסקים הגדולים בעיר מעל 1000 מטר בשיעור של 7.5% כך שלא תהיה פגיעה משמעותית בתקציב העירוני או בתעריפי הארנונה של אזורים אחרים בעיר.

המשנה לראש העיר, הרצל קרן: "כפי שהתחייבנו בבחירות אנו ממשיכים עם מהפכת הארנונה בעיר נתניה. בשנה שעברה ירדה לראשונה הארנונה לתושבים באזור 1 ולעסקים הקטנים, והשנה נמשיך עם התוכנית הרב שלבית של הורדת הארנונה לדירות מעל 110 מטר באזור 1 ב 3 %נוספים כך שזה כבר 6% במצטבר. מעבר לעובדה שמדובר על רוב התושבים באזור 1 הרי שהם גם משלמים כיום את תעריף הארנונה הגבוה ביותר ולכן שם אנו מתמקדים"

נציג סיעת "למען נתניה" עופר אורנשטיין ביקש כי העלאה לעסקים מעל 15,000 מטר תהיה בשיעור גדול יותר של כ 25% בשנה וזאת כדי לאפשר הורדה גבוהה יותר לתושבים אולם בקשה זאת נדחתה לאור הנחיה חדשה של משרד הפנים שאינה מאפשרת העלאת ארנונה של יותר מ 7.5% בשנה לעסקים. אורנשטיין:" לא יתכן מצב שמשרד הפנים מנהל לנו את העיר. יושב שם פקיד וקובע לנו רפי מקסימום לא סבירים. לא יתכן שאיקאה תשלם בנתניה 73 ש"ח שזה זול ביותר מ 300% מראשל"צ שם הארנונה היא על 280 ש"ח למטר. אז מה זה 7.5% בדיוק ? יקח 100 שנה לסגור את הפער בקצב הזה . מישהו שומר שם למעלה על העסקים הגדולים ופוגע בתושבים שמשלמים עדיין המון למרות ההורדה. בכוונתי להעביר את המסר ישירות לשר האוצר משה כחלון בענין כדי שיתקן את העיוות הזה ויאפשר לנו להוריד את הארנונה לתושבים בקצב גבוה יותר"
מדובר לא רק על איקאה ששיטחה – 26,787 מ"ר, אלא גם על אלכס אורגינל – 16,434 מ"ר, סלקום – 34,472 מ"ר ומכללת נתניה – 15,494 מ"ר. (סה"כ גודל השטח = 93,187 מ"ר).

כידוע, הסיבה העיקרית לדרישה של סיעת "למען נתניה" לבצע רפורמה בארנונה בעיר נתניה נובעת מהעובדה המצערת, שהוכחה למעלה מכל ספק, שהעיר נתניה ממוקמת בין 3 הערים הגבוהות בארץ בגובה ארנונה למגורים של אזור מיסוי 1, הכולל את מרכז העיר ואת מרבית השכונות, שממערב לכביש החוף.

בנוסף לכך, בגלל מצב היסטורי, נוצרו ונקבעו בעבר בצווי הארנונה של העיר נתניה, מדרגות ואזורי ארנונה, שיצרו פער כספי גדול בין מדרגה למדרגה ובין אזור לאזור. כך לדוגמא, יצרה עיריית נתניה בעבר מדרגת ארנונה ייחודית לנתניה, שמסגרתה נגבית ארנונה הגבוהה בכ – 15% יותר למי שגודל דירתו מעל 110 מ"ר!

הרצל קרן יו"ר סיעת "למען נתניה" ומי שמשמש כיום כמשנה לראש העירייה ואשר נאבק מזה שנים רבות למען הפחתת הארנונה בעיר נתניה ציין עוד שהוא וחבריו לסיעה פועלים ופעלו עד היום בצורה המשמעותית ביותר בנושא הארנונה. "אנחנו התנועה היחידה שהעלתה את הנושא בקמפיין הבחירות ואנו מחויבים לו ומבחינתנו, זהו נושא מרכזי ובסיסי".