תאונה ברחוב זלמן שז"ר "אנחנו מפחדים לחצות את הכביש. זו ממש סכנת חיים" תאונה ברחוב זלמן שז"ר
תושבים רבים בשכונת פולג מתלוננים שטרם הוצבו פסי האטה ברחוב זלמן שז"ר בין עיר ימים לפולג, וטוענים כי נהגים במקום נוסעים במהירות מופרזת ומסכנים חיים. עיריית נתניה: "לא נרשמה עליה בתאונות" 
לא שקט בשכונת רמת פולג. תושבי השכונה מלינים כבר זמן רב על העובדה שנהגים נוסעים במהירות מופרזת ברחוב זלמן שז"ר, שמצידו האחד שכונת מגוריהם ומצידו השני קניון עיר ימים.

תאונה ברחוב זלמן שז"ר | צילום: ארכיון

לטענתם, הכביש הדו מסלולי נותן תחושה של כביש מהיר ומדובר במפגע בטיחותי שעלול לגרום לתאונות קטלניות. יש לציין כי ילדים רבים תושבי השכונה חוצים את הכביש לפחות פעמיים ביום, בדרכם לבי"ס 'בגין' ובחזרה.

חובת הבאמפרים

"חציית הכביש בין עיר ימים לפולג באזור של כיכר מקדונלדס היא מאוד מסוכנת", מספר תושב השכונה שהעדיף להישאר בעילום שם. "הכביש דו מסלולי ונותן תחושה של כביש רחב ומהיר, אבל בעצם מדובר בכביש פנימי, שילדים משתמשים בו גם כדי להגיע לבי"ס 'בגין' וגם כדי להגיע למגרשי הספורט בשכונה. בנוסף, בכביש משתמשים גם תושבים שנוסעים לים, לא מכירים את אופי השכונה וחושבים שזה כביש מהיר. אם ישימו שם באמפרים, הדבר ייאלץ את האנשים לנסוע בקטע הזה לאט יותר והדבר יהיה בטיחותי יותר עבור כולנו". 

בעיה אקוטית

ויקטור בר, חבר ועד שכונת פולג, הוסיף: "אנחנו מבקשים כבר הרבה זמן מהעירייה שתשים פסי האטה לאורך רחוב זלמן שז"ר. הבעיה כאן אקוטית, משום שאין כיכר שמאיטה את מהירות נסיעת המכוניות, ויכול להיות מצב שמי שמגיע מצומת פולג ויש לו רמזור ירוק, ייסע במהירות גבוהה מאוד לכיכר מקדונלדס. בעירייה סירבו לבקשתנו בטענה שזה כביש ראשי. הסברנו להם שהיה תקדים ברחוב איתמר בן אבי, שגם הוא ראשי, והיה בו מקרה לפני כמה שנים בו נדרסה ילדה למוות. בעקבות זאת הקימו פס האטה גדול מול מעבר החצייה שם. זה לא שכנע את העירייה והיא עומדת בסירובה. אם לא די בזה, קיבלנו אפילו סירוב לשים במקום 'עיני חתול' – מחזירי אור שיש להם אפקט נמוך יותר להורדת מהירות. המצב כרגע הוא שאנשים נוסעים שם ממש מהר ורק לפני כמה ימים הייתה שם תאונה. כמו כן, ביקשנו לשים כיכר בין הרחובות בני ברמן לעוזי חיטמן. נאמר לנו שהעניין ייבדק ולא קרה כלום. בנוסף, ביקשנו הוספת פסי האטה בחניון של עוזי חיטמן, שם מתקיימים מירוצי מכוניות. הדבר כבר אושר בוועדת התחבורה אך טרם בוצע. בשורה התחתונה, מצב הכבישים בשכונה לא טוב וחציית הכביש היא סכנת חיים. אנחנו מפחדים לחצות את הכביש וקוראים לעירייה לטפל בנושא בהקדם".
תגובת עיריית נתניה טרם התקבלה.   

תגובת העירייה

נדגיש כי על פי נתוני הסטטיסטיקה הרשמיים שבידינו לא נרשמה עליה בתאונות. אכן הגיעה בקשה לפסי האטה, הבקשה נדונה בוועדת התנועה, לה הסמכות המלאה בנושאים אלה, ונדחתה.
נימוקי הוועדה הם כי במקום שיש מעגל תנועה (שתפקידו להאט את המהירות) לא מתקינים פסי האטה.