אין מעבר. השלט המורה על חסימת הכביש סובלים ושושנים: שושנת העמקים נגד חסימת הכביש המוביל למחלף חבצלת אין מעבר. השלט המורה על חסימת הכביש

חסימת הכביש המחבר בין צפון נתניה לחבצלת השרון יצרה אנדרלמוסיה של ממש, שפוגעת מדי יום בשגרת חייהם של התושבים. בזמן שעיר שלמה יכולה לעלות צפונה דרך רמזור בודד במחלף נתניה, בעירייה מבטיחים לעשות מאמצים כדי לשנות את רוע הגזירה
ביישוב הקהילתי שושנת העמקים, השייך למועצה האזורית עמק חפר ושוכן בצמוד לנתניה, נמצאים בשבועות האחרונים בכאוס מוחלט.

אין מעבר. השלט המורה על חסימת הכביש

החלטת בג"ץ, עליה סיפרנו לכם בנתניה נט לפני כחודש, לפיה תיושם חסימת כביש 5710 המקשר בין צפון העיר למחלף חבצלת, גורמת להם מדי יום לפקקים בלתי נסבלים, שכן כעת הדרך היחידה שלהם לנסוע בכיוון צפון היא דרך הרמזור הקצרצר על הגשר במחלף נתניה. אגב, חשוב לציין שהבעיה הקשה היא גם מנת חלקם של תושבי צפון נתניה, בהם שכונת עין התכלת, שחלקם תהו האם ראש העיר בכלל מודעת למצב הבלתי נסבל בו הם נמצאים.   

אנחנו במצור!

עדי סלם, תושבת שכונת שושנת העמקים, הינה ממובילות המאבק לשינוי המצב ומתארת תמונת מצב עגומה במיוחד: "תושבי שושנת העמקים יוצאים בקריאת זעקה! סגרו לנו את שני נתיבי הגישה לישוב ואנחנו במצור "!, כתבה בין השאר בתלונתה. "לא ניתן להיכנס ליישוב כבעבר דרך העיר נתניה (מלון "בלו ביי"). יש להבין כי ביישוב שושנת העמקים אין מכולת, אין קופ"ח וכל מוסד ציבורי אחר. כל תושבי היישוב תלויים במאת האחוזים בשירותים שמספקת עיריית נתניה, והכביש שמחבר בין שושנת העמקים לנתניה משרת את התושבים במגוון צרכים יום יומיים:  שימוש בשירות המוניות "שי", הנכנסות ליישוב, ומאפשרות לתושבי השכונה הרבים (ביניהם מבוגרים, צעירים, משפחות קשות יום וחולים רבים) להגיע לעיר נתניה ולהשתמש בשירותיה,  (מכולת, מרכזי קניות, השוק המקומי, קופות חולים, בנקים, ביטוח לאומי וכדומה). לאחר פסיקת בית המשפט אנו נדרשים לנסוע חצי שעה דרך כביש 2 כדי להיכנס ליישוב.  

מוניות ספיישל

"עד היום שילמנו 6 שקלים כדי להגיע לישוב במוניות שירות, וכעת העלות של מונית ספיישל היא 70 ש"ח לכל כיוון דרך כביש 2!!", ממשיכה סלם. "האם עולה בדעתו של מישהו שפנסיונרים, משפחות קשות יום ואנשים חולים הנעזרים במוניות אלו יום יום יוכלו לשלם סכומים כאלה? מדי בוקר מגיעות ליישוב הסעות המסיעות את ילדינו למסגרות לימוד בנתניה ובישובים הסובבים אותה. סגירת הכביש מונעת זאת מהם, ותיאלץ אותם לנסוע בכביש 2 – עורק תנועה ראשי, סואן ובעל סיכונים גבוהים יותר. 
בית חולים "לניאדו" הנמצא בקרבת היישוב מאפשר מתן סיוע רפואי מיידי בעת צרה או בזמן מלחמה/פיגוע. סגירת הכביש תיאלץ את התושבים לנסוע דרך כביש 2 , ולאבד זמן יקר בשעת חירום. כיום הנגישות לבית החולים היא שתי דקות בלבד. תושבים מבוגרים , חולי לב לחץ דם גבוה וסוכרת שנזקקים להפניה מהירה לבית חולים יאלצו כעת, במצב הנוכחי, להמתין למד"א כ - 30 דקות מכביש 2 לעומת 5 דקות (ישירות מ"לניאדו"). במקרים כאלה זה יהיה ההבדל בין חיים למוות!!". 

עצוב לראות כביש סגור

כאן המקום לציין, שחרף התלונות הרבות, סגירת הכביש האמור הוא בניגוד מוחלט לדעתה של עיריית נתניה, וכבר בדיווח הראשוני על הכוונה לסגור את הכביש, התייחס לסוגיה סגן ראש העיר, אלי דלל, כשאמר כי העירייה נאלצה לקבל את החלטת בג"ץ אבל עם זאת עצוב מאוד לראות את הכביש סגור. 
בימים האחרונים, בעירייה מודעים היטב לריקושטים המגיעים מכיוון תושבי שושנת העמקים והשכונות הצפוניות, ועושים מאמצים כבירים לפתור את הבעיה. השבוע סייר דלל במקום וציין כי בכוונת העירייה לאתר פתרונות לבעיה הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

מתזמון הרמזור עד עוקף חבצלת   

בשלב ראשון פנתה עיריית נתניה פנתה לחברת נתיבי ישראל (מע"צ) על מנת לשפר את תזמון הרמזור היחיד במחלף נתניה עבור הנוסעים צפונה, שהוא כאמור הנתיב היחיד האפשרי כיום לנסעיה בכיוון צפון עבור המתלוננים. כבר ביום רביעי השבוע שונו זמני הרמזור ובעירייה ציינו את ההקלה בעומסים במקום. בנוסף, בעוד פחות משבוע תתקיים פגישה רבת משתתפים שתכלול את ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, סגן ראש העיר, אלי דלל, מנכ"ל העירייה, אבי בן חמו, מהנדס העירייה, אבנר אקרמן וראש המועצה האזורית עמק חפר, רני אידן, על מנת לבחון מספר דרכים, חלקן משפטיות, כדי לנסות ולראות איך אפשר לפתוח את הכביש שנסגר בהסכמה משותפת.  
בנוסף, ישנו כביש העונה לשם עוקף חבצלת ובעירייה מנסים לקדם את התב"ע שלו, אך ציינו במקביל כי גם אם העניין יאושר, יחלפו מספר שנים עד פתיחתו הרשמית. כמו כן, בכוונת עיריית נתניה לעלות לדיון בישיבה עם שר התחבורה את נושא מחלף איינשטיין, שפתיחתו המלאה תיצור מוצא נוסף ליציאה צפונה עבור תושבי העיר.
חדשות מקומיות - סובלים ושושנים: שושנת העמקים נגד חסימת הכביש המוביל למחלף חבצלת

דלל: "נעשה הכל כדי לפתור את הבעיה"

דלל: "נעשה הכל כדי לפתור את הבעיה" 

סגן ראש עיריית נתניה, אלי דלל: "אנחנו בעירייה נעשה כל מה שצריך כדי למצוא אלטרנטיבות ולנסות לפתור את הבעיה. אמנם לא מדובר באלטרנטיבה מיידית, אבל אין ספק שכל הפעולות יהיו כדי שנוכל גם ליצור פתרונות וגם נקדם את פתיחת הכביש שנסגר. הרי הכביש נסגר בטענה שהוא לא חוקי, ואם נצליח להפוך אותו לחוקי, או לפחות לדחות את רוע הגזירה בעוד כשנה, עד שהוא יהיה חוקי, נוכל להביא לפתרון המצב הנוכחי, שמקשה מאוד על תושבי שושנת העמקים ועין התכלת".