חלק מהאצבע נקטע עם אצבע על הדופק? תאונה בסקייטפארק חלק מהאצבע נקטע

חלק מאצבעו של שי אקוע בן ה-9 וחצי נקטע, לאחר שמעד ונפגע מקורקינט במתחם הסקייטפארק. אמו, סילבי: "מחדל בטיחותי. היו צריכים למנוע את כניסתם של הילדים למתחם". עיריית נתניה: "לא ניתן לבצע שמירה הדוקה בכל רגע נתון ובכל מקום בפארק, ואין חובת הצבת שומר"

סילבי אקוע לא האמינה שהבילוי התמים לכאורה של בנה הקטן שי ייגמר בחדר הניתוח. שי, בן 9 וחצי, המתגורר עם משפחתו בשכונת דורה בעיר, יצא לפני כשבועיים בסביבות השעה 18:30 בערב עם שישה מחבריו לגלוש על קורקינט במתחם הסקייט פארק בפארק השלולית, המרוחק כחמש דקות ממקום מגוריו.

 

חלק מהאצבע נקטע

אלא שהמקום, כשמו של הפארק, מיועד לגולשי סקייט, מה שהוביל לתאונה מצערת ומאוחר יותר לביקור בבית החולים.

בלי אצבע, בלי חובש

"שי שלי הגיע עם כמה חברים לגלוש במתחם עם קורקינט", משחזרת אמו, סילבי אקוע. "אחד הילדים התנגש בו, שי מעד וקורקינט של ילד אחר פשוט הוריד לו חצי אצבע. לצערנו לא היה במקום חובש שיסייע לו, יעניק לו עזרה ראשונה ואולי יזמין אמבולנס, או איש ביטחון שאמור היה למנוע את כניסתם של הילדים". 

הוריו של שי הבהילו אותו לבית החולים 'לניאדו' בעיר, משם הופנו לתל השומר, שם נותח שי ונכרתה חצי מזרת יד ימינו. לדברי האם, הניתוח לא הצליח וייתכן כי בקרוב יזדקק שי לניתוח נוסף.

איפה השומרים?

כמובן שיש לי טענות לעיריית נתניה ומדובר במחדל בטיחותי חמור", טוענת האם סילבי. "במשך היום לא נמצאים במקום שומרים ומי שהזעיקו אותי למקום היו החברים של הבן שלי. אם היו מציבים במקום שומר שהיה מונע מהילדים להיכנס עם קורקינט למתחם שמיועד לסקייט, אולי כל האירוע הזה היה נמנע. עיריית נתניה לא יכולה להקים פארק בלב שכונת מגורים, ולצפות שילדים קטנים יקראו את השילוט שהם מציבים שם כדי לכסות את עצמם".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לדברים 

אנו מצרים על האירוע.

מתחם הסקייטפארק הינו מתקן הפתוח לקהל הרחב, כאשר במהלך שעות פעילותו מתקיימים במקום סיורים יזומים ע"י הפיקוח העירוני. כמו מתקנים אחרים ברחבי הארץ, לא ניתן לבצע שמירה הדוקה בכל רגע נתון ובכל מקום בפארק, ואין חובת הצבת שומר.

נדגיש כי בתחומי הפארק שילוט עם הוראות למשתמש בשתי שפות ובהם מודגש איסור כניסת קורקינט לפארק, כמו גם העובדה כי מדובר בפעילות שעלולה להיות מסוכנת והאחריות היא של ההורים על ילדיהם, במקרה של קטינים, כדוגמת אירוע זה.