מחלף איינשטיין יהפוך למחלף מלא   מחלף איינשטיין יהפוך למחלף מלא  מחלף איינשטיין יהפוך למחלף מלא

שר התחבורה ישראל כץ אישר לעיריית נתניה את הפיכתו של כביש איינשטיין למחלף מלא והנחה את העירייה לקדם את התכנון בנושא 

הדברים סוכמו בפגישה שקיימו ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, מ"מ ראש העיר, הממונה על התחבורה אינג.' אלי דלל, שר התחבורה, ישראל כץ וצוות משרדו.

 

העבודות שבוצעו עד כה לחיבור רחוב איינשטיין לכביש החוף, בהשקעה של כ– 20 מיליון שקל, מאפשרות מענה למי שמבקש להיכנס לעיר מצפון או לצאת דרומה לכיוון תל אביב. עם בניית המחלף, על ידי החברה לפיתוח נתניה, באמצעות גשר ורמפות בצד המזרחי, תתאפשר גם כניסה למי שבא מכיוון תל אביב ויציאה צפונה מנתניה. 

התוכנית לחיבור רחוב איינשטיין לכביש החוף, נועדה לשפר את מערך התחבורה הן בעיר עצמה והן בחיבור נתניה לדרכים הארציות. התוכנית חייבה את אישורן של שלוש תכניות בניין עיר משולבות, דבר שהיווה תקדים ברמה הארצית, שכן הדבר שינה את תוכנית המתאר הארצית לדרכים. כמו כן הושגו אישורים ממשרדי האוצר והתחבורה למימון הפרוייקט התחבורתי.
כיום ניתן אור ירוק להמשך התכנון וקידום הפיכתו של כביש איינשטיין ממחבר למחלף, נושא שנעשה רלוונטי במיוחד לנוכח החלטת בית המשפט להורות על סגירת היציאה לכיוון צפון מרחוב המלכים.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "נתניה עושה כל מאמץ כדי להגביר את הנגישות התחבורתית שלה. מדובר בבשורה חשובה לתושבי העיר, אשר יוכלו בעתיד להתחבר אל דרכים ארציות באמצעות נתיב תחבורתי נוסף."

אינג.' אלי דלל, מ"מ ראש העיר, האחראי על התחבורה: "מדובר ברעיון ובחזון ראש העיר, מרים פיירברג-איכר אשר סברה בזמנו כי לא ניתן להסתפק בציר תנועה מרכזי אחד ליציאה וכניסה לעיר וכי יש לפתח דרכים חלופיות ובכך להקל על עומסי התנועה ובתוך כל להקל על נגישות התושבים מנתניה ואליה."