תכנית תת"ל 43  "התייחסו לנתניה כמו שכונה" תכנית תת"ל 43

עיריית נתניה הציגה לא מעט טענות לתכנית תת"ל 43 להרחבת כביש 4 שנדונה בוועדה המחוזית. סגן ראש העיר אלי דלל: "חשובה ההתייחסות לנתניה כעיר מטרופולינית ומתן מענה לצרכי התחבורה"

תכנית תת"ל 43 נדונה בשבוע שעבר בוועדה המחוזית של מחוז מרכז במשרד האוצר.

תכנית תת"ל 43

יש לציין כי תכנית תת"ל (תכנית תשתית לאומית) 43 עוסקת בהרחבת קטע נרחב של כביש4, החל מאזור רעננה ועד אזור קיבוץ העוגן.
לצד חשיבותה של התכנית לקידום התשתיות באזור השרון, לרשויות רבות, בהן נתניה, פרדסיה, תל מונד ואבן יהודה, יש לא מעט השגות ובקשות לשינויים של מתווה התכנית הנוכחי, בטענה שהוא עלול לפגוע קשות בכל הנוגע ליציאות והכניסות מהעיר.
את נתניה ייצג בוועדה סגן ראש העיר, אלי דלל, שהדגיש כי לא מקובלת עליו העובדה שהתייחסו לנתניה כמו שכונה, כשהמצב רק ילך ויחמיר. בעקבות התערבותו של דלל, הוחלט כי מעתה מי שתקבל את ההחלטות בנדון היא ות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) כשלדברי סגן ראש העיר היא צפויה לקחת בחשבון היטב את צרכיה של נתניה.

תנועת סרק

"אין בתכנית פתרון לתנועה בין היישובים, והיא מייצרת תנועת סרק והעמסת יתר בצומת בית יצחק, צומת דגניה וצומת נווה איתמר", אמר אלי דלל. "חשוב לי לציין שעיריית נתניה מקדמת בברכה את תכנית תת"ל 43, אבל חשובה ההתייחסות לנתניה כעיר מטרופולינית ומתן מענה לצרכי התחבורה של העיר".

דלל גם התייחס למשמעויות בעתיד מבחינת נתניה: "על רקע העובדה שנתניה עומדת לפתח כ-20 אלף יחידות דיור בעשור הקרוב, יחד עם קידום תכנית אתמ"מ (אזור תעשייה מטרופוליני משני), שתאפשר אפשרויות תעסוקה נרחבות במיוחד, חשוב לנו שיינתן מענה לכביש 57 הישן המוביל לנתניה".