טניס עיר ימים | צילום: נתניה נט מתחם הטניס: ההורים דורשים החלפת ההנהלה טניס עיר ימים | צילום: נתניה נט

תלונות רבות של הורים לתלמידים בבית הספר לטניס בעיר ימים המנוהל ע"י אגודת הטניס של מכבי נתניה, בדבר תחזוקה לקויה, ליקויי בטיחות ופוליסות ביטוח שאינן בתוקף. עיריית נתניה: "לכשיתבררו המסקנות הנושא יטופל בהתאם"

בתחילת שבוע שעבר התקיים מפגש בין נציגי ההורים לבין הנהלת מועדון הטניס, מתוך מטרה למצוא פתרונות. 

טניס עיר ימים | צילום: נתניה נט

עיריית נתניה העבירה את הקומפלקס החדש והמפואר שנבנה ע"י העירייה מכספי משלם המיסים העירוניים, לטובת אגודת הטניס של מכבי נתניה. ההסכם נחתם במסגרת פינוי הקומפלקס הקטן שפעל במגרש "הקופסא" הישן, שם היו בבעלות המועדון ארבעה מגרשי טניס ישנים שנבנו בשנות ה– 70.

לפני כשנה וחצי התחלפה ההנהלה ומאז לטענת ההורים המקום מוזנח, ישנם ליקויים בטיחותיים וחלק מפוליסות הבריאות אינן בתוקף. ההורים נאבקים להחליף את ההנהלה "אני ראיתי ילד ותינוק שנפלו מספסל שלא היתה תקין" סיפרה אחת הנציגות והוסיפה "מספר התלמידים היה בעבר 400 וירד בשנה באחרונה ל-200 בגלל הבעיות שנוצרו. כואב לי לראות את המקום במצב הזה ואת היחס לילדים ולמאמנים".

עו"ד אדיר בנימיני, פנה למנכ"ל העירייה מר אבי בן חמו וליועצת המשפטית עו"ד נילי ארז, מתוך מטרה שתיבדק האפשרות להחזיר את קומפלקס הטניס בחזרה לידי העירייה לניהול באמצעות חברת הספורט העירונית. עו"ד בנימיני היה מן המתנגדים הבולטים כנגד החלטת מועצת העיר להעביר את הקומפלקס לאגודת הטניס של מכבי נתניה. בנימיני טען שהדבר משול למי שמחזיר מכונית "סובארו" ישנה ובתמורה מקבל לידיו מכונית "מרצדס ספורט" חדישה ומפוארת. לשיטתו של עו"ד בנימיני היה נכון אז להעביר לניהול האגודה רק ארבעה מגרשים, כאשר היתר ימסרו לניהול החברה העירונית למען הספורט, אשר הוקמה בדיוק לצורך כך.

הוזלת מחירי השכרת המגרשים

מעבר לכך טען כבר אז עו"ד אדיר בנימיני כי ברגע שניהול המתקן יהיה עירוני, ניתן יהיה להוזיל משמעותית את מחירי השכרת המגרשים לתושבי העיר. המחיקים הגבוהים גורמים לתושבי נתניה רבים לנסוע למגרשי הטניס בפרדסיה, שם ניתן לשחק בחינם, כשרות שמעניקה הרשות המקומית לתושביה. מודל שהיה נכון לאמץ גם בעיר נתניה, לדבריו. "הקמה וניהול מתקני ספורט לרווחת התושבים זהו שירות מוניציפאלי בסיסי שכל רשות מקומית צריכה לספק לתושביה. אם אכן יתגלה כי קיימות הפרות של החוזה מול העירייה, בכל הנוגע לתחזוקת המתקן, על העירייה ליטול לידה את החזקה לפחות על מחצית המגרשים בקומפלקס, ואף ליטול חלק, ככל שהדבר יתאפשר, בניהול בית הספר לטניס, מתוך מטרה לפתור את המשבר בין ההנהלה לבין ההורים".

מחלקת הספורט העירונית, בראשותו של מוטי שעיבי, ארגנה כאמור מפגש בין נציגי ההורים לבין הנהלת מועדון הטניס, מתוך מטרה למצוא פתרונות. במפגש נטלו חלק גם חבר המועצה, אלכס אברבוך, הממונה על הספורט ועו"ד אדיר בנימיני, אשר גיבו את מרבית דרישות ההורים. 

תגובת העירייה

עיריית נתניה הקימה בהשקעה גדולה את מגרשי הטניס בעיר ימים על מנת לעודד ולטפח את הפעילות של ספורט, פנאי ונופש בעיר. בעקבות פניות בנושא, העירייה מקיימת בימים אלו בדיקה מעמיקה. לכשיתבררו המסקנות הנושא יטופל בהתאם.