מים מורעלים התעללות אכזרית בבעלי חיים ברמת פולג-עיר ימים מים מורעלים | צילום: משה מושקוביץ
לידי מערכת נתניה נט הגיעו מספר עדויות מתושבים על התעללויות בבעלי חיים בשכונה. רגלי חתול שבורות, חניקה והרעלה מכוונת
לאחרונה נמצאו מספר חתולים בשכונה, כאשר סימני התעללות על גופם, אתמול (ראשון) נמצאו מים, ככל הנראה מורעלים במספר מוקדים.

מים מורעלים | צילום: משה מושקוביץ

המים  הצלולים והאוכל נצבעו בכחול ואבקה גושית כחולה נמצאה פזורה על האוכל היבש, ברחובות זלמן שז"ר וברחוב עולש מצוי ברמת פולג נתניה.
"נתקלתי בתופעה מדאיגה של הרעלת חיות רחוב ובית המסתובבות חופשי" סיפר משה מושקוביץ תושב השכונה 

 "

מעשה זדוני אכזרי ובהחלט פלילי. זה מוות אכזרי ואיום לחיות המחמד. 

מישהו החליט לקחת את חייהם של חיות הבית, 

הגשתי תלונה במשטרה ובמחלקה הווטרינרית של עיריית נתניה" סיפר מושקוביץ .

במקרה אחר שאירע לפני כשבועיים, נמצא חתול מת ברחוב סבידור פינת הלילך כשעל צווארו כרוך חבל, ידיו ורגליו היו מרוסקות. "בשעות אחר הצהרים המאוחרות עברתי ברחוב וראיתי חתול בתנוחה מאוד מוזרה" סיפרה תושבת השכונה והוסיפה "מהמשטרה הפנו אותי לעירייה ומהעירייה חזרה למשטרה. לא ידעתי מה לעשות וביקשתי עזרה מתושבים שעברו במקום, אולם אף אחד לא היה מוכן לסייע, כל אחד היה עסוק בענייניו, הם בטח חשבו לעצמם- זה סתם חתול..." 

על מקרה נוסף סיפר אביעד הבר, פעיל למען בעלי חיים, "חתול נמצא ללא רוח חיים ועליו סימני אלימות, ככל הנראה הוכה למוות במוט או נרגם באבנים. החתול נמצא בשכונת עיר ימים. בישראל יש הרבה מקרי התעללות ורצח בעלי חיים וכמעט ואין אכיפה בנושא" סיפר הבר "קיימים מתעללים סדרתיים, המשטרה בדר"כ יודעת על כך אולם העונשים על מקרים כגון אלו בדר"כ קלים. בארה"ב אדם שירה בכלב של שוטר נכנס לכלא ל-30 שנה, אדם אחר שהתעלל בחתולים ופשט להם את העור נכנס לכלא ל-22 שנה. בישראל העונש המירבי הוא 3 שנים והמשטרה מקילה בעונשים. עד שלא תהיה מערכת ענישה ואכיפה הבעיה לא תפתר. מחקרים בארה"ב מראים שהרבה מהפשיעה האלימה מתחילה בהתעללות בבע"ח, כך שצריך לעצור את התופעה לפני שיתעללו הפושעים בבני אדם".

במקרים של התעללות, ניתן להתקשר למיזם 100