תושבי נתניה לא מרוצים מהתחבורה הציבורית תושבי נתניה לא מרוצים מהתחבורה הציבורית בעיר תושבי נתניה לא מרוצים מהתחבורה הציבורית

לרגל יום התחבורה הציבורית הבינלאומי החל ב- 18 בספטמבר, יצאו מתנדבי עמותת "אור ירוק" במהלך חודש ספטמבר לרחובות במטרה לבדוק את יעילות התחבורה הציבורית ואת דעתו של הציבור הישראלי עליה

המתנדבים בדקו את תשתית תחנת האוטובוס – הצללה והימצאותם של מקומות ישיבה, דפי מידע על קווי האוטובוס, נגישות ללקויי ראייה באמצעות כתבי ברייל עם פרטי הקווים ומקום לכיסא גלגלים.

תושבי נתניה לא מרוצים מהתחבורה הציבורית | צילום: עמותת אור ירוק

מתנדבי אור ירוק ערכו סקר קצר בקרב הנוסעים בתחבורה הציבורית בכדי לברר האם הם מרוצים ממנה.

בנתניה נבדקו שלוש תחנות, בתחנה אחת לא היו שלטי ברייל עבור לקויי הראייה ולא היה מקום לכיסא גלגלים.
הנוסעים בנתניה נתנו לתחבורה הציבורית את הציון הממוצע 5.3. 100% מהנוסעים ציינו כי האוטובוס לו הם מחכים מאחר ו- 73% ציינו כי האוטובוס בו הם נוסעים עמוס.

שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק": "אם משרד התחבורה יהפוך את התחבורה הציבורית לנגישה, יעילה ונוחה, יותר אנשים ישאירו בבית את הרכב הפרטי ויבחרו לעשות שימוש בתחבורה הציבורית. כך יופחתו עומסי התנועה בכבישים, זיהום האוויר יצטמצם, יהיו פחות תאונות דרכים והמשק הישראלי יחסוך כסף רב".