הדמייה: תיכון שש שנתי בעיר ימים בלעדי: עיכובים בבניית בתי ספר בנתניה הדמייה: תיכון שש שנתי בעיר ימים | צילום: רן אליהו

בשל גרעון בתקציב עיריית נתניה, תוקפא בניית מוסדות חינוך חדשים בעיר. תושב עיר ימים: "לא נקבל דחיות חוזרות ונשנות". עיריית נתניה: "הבנייה תחל רק לאחר תחילת 2017"

בניית כל מוסדות החינוך בנתניה תתעכב. בין מוסדות החינוך גם חטיבת הביניים בעיר ימים ובית הספר קרליבך להם ממתינים התושבים מספר שנים. 

בשל בעייה תקציבית, לא תבנה עיריית נתניה מוסדות חינוך שתחילת בנייתם תוכננה כבר החודש. תושבי עיר ימים זועמים על ההחלטה. "אנחנו לא נקבל דחיות חוזרות ונשנות, אם העירייה גילתה רק עכשיו שחסר לה תקציב לבניית חטיבה מדובר בחוסר תכנון מוחלט ולמעשה עבודה בעיניים על התושבים" אמר לנתניה נט תושב השכונה והוסיף "לגבי בית ספר קרליבך- לא ניתן להמשיך שנה נוספת בהסדר הקיים מבלי לפגוע פגיעה אנושה בשני בתי הספר. תלמידי קרליבך חייבים לעבור למבנה אחר ולאפשר לבית ספר חיים חפר לגדול". 

שריפי: משרדינו יעזור לכל בית ספר שהובטחה בנייתו 

ד"ר שריפי, תושב שכונת פולג מסר כי לא יתכן שבשל חקירת משטרה יעוכבו תקציבים ייעודיים לחינוך. "לא יתכן שעובדי עירייה יאכלו בוסר ושיני תושבים תקהינה. תושבי רמת פולג ועיר ימים יאבקו על כך שהן בית ספר קרליבך והן החטיבה ייבנו בשנה הקרובה. גם שאר בתי הספר שאמורים להיבנות ברחבי העיר צריכים להיפתח במועדם ומשרדינו יעזור לכל בית ספר שהובטחה בנייתו וכעת היא מתעכבת בשל חקירת השחיתויות בעיריית נתניה 

תגובת העירייה

בניית מוסדות חינוך בכל עיר נבנים ע"י כספי משרד החינוך ובהשתתפות עירונית, בניית המוסדות בעיר תתחיל בהתאם לנהלים רק לאחר קבלת הרשאה תקציבית ממשרד החינוך, נכון לעכשיו טרם הגיע הרשאה תקציבית המאפשרת זאת. יחד עם זאת פנינו לכל הגורמים ואנו סמוכים ובטוחים כי הם יתנו מענה ופתרון מידי.
מדובר על הרשאות לבניית בתי ספר. בידינו מכתב התחייבות ממשרד החינוך אשר קובע כי ינתנו הרשאות לבניית בתי הספר מתקציב 2017. משמעות הדבר, שהבנייה תחל רק לאחר תחילת 2017. למנהלי בתי הספר נמסר כי כל עוד לא התקבלו הרשאות לא נוכל להתחיל לבנות.

בכל מקרה, הממונה על החינוך והנהלת העיר מקדמים פגישה עם הנהלת משרד החינוך בכדי למצוא פתרונות למניעת העיכוב.

ממשרד החינוך נמסר "משרד החינוך לא הקפיא תקציבים לעירייה" עוד נמסר כי ממשרד החינוך כי המימון ניתן לשנת 2017 כמתוכנן. על מנת שמוסדות החינוך יהיו מוכנים בזמן, העירייה היתה צריכה לגייס מקורות מימון ביניים וככל הנראה אין לעירייה כרגע תקציב