בית ספר אילן רמון תלמידי אילן רמון שובתים בשל ליקויי חשמל קשים תלמידי אילן רמון שובתים בשל ליקויי חשמל | צילום: רן אליהו

לאחר שתי שריפות שפרצו בבית ספר אילן רמון, החליטו ההורים שלא לשבת בחיבוק ידיים ולשבות עד שיתוקנו הליקויים שקיימים מזה שנה וחצי. אדי עובד, יו"ר ועד השכונה: "שתי שריפות הם די והותר כדי שבעיריית נתניה יקחו אחריות לחיי אדם. עיריית נתניה: "העירייה ביצעה את כל התיקונים הנדרשים"

הורי התלמידים בבית ספר אילן רמון בשכונת גלי ים משביתים את בית הספר החל מיום שישי האחרון.

תלמידי אילן רמון שובתים בשל ליקויי חשמל | צילום: רן אליהו 

תלמידי כיתות ג'-ו' אינם פוקדים את בית הספר בשל ליקויי חשמל קשים, בגינם פרצו שתי שריפות בחודש האחרון.

יצויין כי תלמידי כיתות א'-ב' לומדים כרגיל מאחר והמבנה בו הם לומדים לא נפגע מהשריפה וקיים אישור ממהנדס חשמל לגבי תקינות המבנה.

לפני שנה וחצי ערכו מכבי האש ביקורת בבית הספר אילן רמון והצביעו על מספר ליקויים הכוללים בין היתר דרישה לבדיקת מערכות חשמל, גלאים ועוד. מאז לטענת ההורים לא תוקנו הליקויים. 

"לא נהיה מוכנים להחזיר את התלמידים לשגרת לימודים במבנה לא בטוח"

אדי עובד, יו"ר ועד גלי ים זועם על אזלת היד של העירייה "בהינתן המצב שלא כל האישורים הנדרשים מכל הגורמים הוצגו לנו וישנם ליקוים שעדין לא תוקנו אנו לא נהיה מוכנים להחזיר את התלמידים לשגרת לימודים במבנה לא בטוח. שתי שריפות הם די והותר כדי שבעיריית נתניה יקחו אחריות לחיי אדם". עוד הוסיף: "ככל שאנו בודקים את הגורמים השונים שאחראים לתת תשובות בעניין בטיחות במבנה, מתגלות עוד בעיות ושאלות על התנהלות המערכת העירונית כולה במצבים שכאלה".

מהנהגת בית הספר אילן רימון יצאה אתמול (רביעי) הודעה: "מאז שעות הבוקר אנו מבקשים לקבל הבהרות לאישורים ולתוכנם, אולם לצערנו לא זכינו למענה הולם. בתשובה לכל השאלות שעלו נאותה העירייה לתאם עימנו מועד לפגישה רק למחר, בתקווה שבפגישה ינתן מענה הולם, וכן לוח זמנים הגיוני לתיקון כל הליקויים שעדיין קיימים במבנה, ולכן אנו נאלצים להמשיך את השביתה (לכיתות ג-ו) עד לקבלת כל התשובות, ההבהרות והאישורים התקינים אשר יאפשרו לנו להשיב את הלימודים לסדרם בלב שלם ובביטחון מלא". עוד נכתב "חשוב לנו לעדכן כי על אף האמור, בוצעה היום החלפה של רכזת גילוי האש בבית הספר וזאת לאחר שאירועי השריפה חשפו את העובדה כי הרכזת הקיימת בביהס אינה עובדת מזה למעלה משנה. בעניין זה מדובר בהתקדמות משמעותית".

דוברות כיבוי אש: "לא קיבלנו מסמכים המאשרים את תקינות המערכות"

"למקום אין אישור שלנו. המקום התבקש לבצע בדיקה של מערכות כמו חשמל גלאים וכו. עד לרגע זה לא קיבלנו מסמכים המאשרים את תקינות המערכות".

מעיריית נתניה נמסר

העירייה ביצעה את כל התיקונים הנדרשים במבנה בית הספר וקיבלה את אישור מהנדס הבטיחות עוד במוצאי החג.
האישור הוצג בפני מנהלת בית הספר ובפני וועד הורי בית הספר, אולם וועד ההורים החליט על דעתו ומסיבה בלתי ברורה, להמשיך ולהשבית את הלימודים.
מכל מקום, ביוזמת מינהל החינוך ומינהל התפעול, נקבעה להיום בארבע אחה"צ פגישה בנושא עם המהנדסים, בכדי לאפשר להנהגת ההורים לקבל דיווח על העבודות וכן מענה לשאלותיהם.