סימולציה -מגדלי בארי ויצמן | באדיבות אלון שמואלוביץ' "איך מאשרים בנייה כזו בלי לשתף את הציבור?" סימולציה -מגדלי בארי ויצמן | באדיבות אלון שמואלוביץ'
תושבי רחוב בארי חרדים בעקבות האישור שניתן לבנייה מאסיבית באזור ומארגנים מחאה רחבה בנושא. חברת ועד צפון העיר, נורית קרטן: "נהיה חנוקים מכל הכיוונים". עיריית נתניה: "הפרסום הוא חד צדדי (כנראה ביוזמת היזם) ואינו משקף כל תהליך"
אין דרך יפה לומר זאת: ההחלטה לאשר בניית רבי קומות באזור הרחובות בארי, ויצמן וסוקולוב תפסה את תושבי צפון העיר עם המכנסיים למטה.

מגדלי בארי ויצמן | באדיבות אלון שמואלוביץ'

ללא תכנון מוקדם החלו דיונים נרחבים בנושא בין תושבי השכונה כבר במהלך יום הכיפורים, ועם צאתו החלה מחאה נרחבת ברשתות החברתיות, כולל מטה מאבק, וואטסאפ קבוצתי והפורום למען צפון-מרכז העיר, במטרה למנוע את הבנייה המאסיבת במקום.
"תושבים הרואים עצמם נפגעים או עלולים להיפגע מהקמת 23 קומות במתחם בארי ויצמן – לידיעתכם, מתארגנת מחאה והגשת התנגדויות לוועדה המחוזית", נכתב בפוסט המחאה. "שימו לב! כיוון שהתכניות כבר הוגשו לאישור בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, יש לפעול מהר ולהגיש התנגדויות".

מפלצות לא הגיוניות

חשוב לציין כי גם כיום רחוב בארי צר מלהכיל את הרכבים הרבים המבקשים לחנות בו, ורק המחשבה על התוספת שאושרה במתחם ויצמן לבארי, בו צפויים להיבנות ארבעה בניינים בני 23 קומות, מוצאה את התושבים משלוותם. 
תושבי הרחוב אף ציינו כי היו אמורים להיוועד בעניין עם ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, אך מעצרה של האחרונה טרם המפגש שינה כמובן את התכניות.
"אנחנו בחרדה כי הולכים לבנות לנו מול הפרצוף מפלצות לא הגיוניות", מספרת נורית קרטן מוועד צפון העיר, שלביתה ברחוב בארי יש כבר שנים ארוכות צו הריסה. "תהיה כאן תוספת של 350 דירות. איך מקבלים החלטה כזו בלי לשתף את הציבור? לאן יכניסו את כולם? זה פשוט לא הגיוני".

שטחי מסחר? פקקים ואבק

בתכנית הבנייה נאמר שלצד גורדי השחקים צפויים להיבנות שטחי מסחר עבור תושבי האזור, אבל את קרטן זה רחוק מלנחם: "אנחנו מאוד שמחים על כך שיש פיתוח, בטח כאשר מדובר בשטחי מסחר, אבל מה עם קצת התחשבות בתושבים?", היא תוהה. "איך תוקעים לנו את הבניינים האלה מול הפרצוף? אם טובתנו הייתה לנגד עיניהם הם היו עושים דברים כדי לעזור ולא כדי להרוס. בסופו של דבר נהיה חנוקים מכל הכיוונים עם אבק, פקקים והרבה מהומה".

תגובת עיריית נתניה

הפרסום הוא חד צדדי (כנראה ביוזמת היזם) ואינו משקף כל תהליך של קידום תכנית. בפגישה בין היזמים למהנדס העיר הוצג רעיון לפינוי בינוי. לא ניתנה כל הסכמה ועדיין אין אפילו תכנית. לכשתהיה כזו, היא תיבחן כמובן עפי כל הקריטריונים המקובלים לרבות היקף התכנית, נושאי התנועה, כניסות ויציאות, הצללות וכו׳.
כשתוצג תכנית שתעמוד בכללים הבסיסיים היא תאפשר כמובן הגשת התנגדויות כמו בכל תכנית. מה שנמסר ע״י היזמים ופורסם בכתבה מלא אי דיוקים ולא משקף עדיין את עמדת העירייה כיוון שכאמור עדיין כלל לא הוגשה תכנית

 
חזרה לראש הדף