פרופסור שמעוני מנהל חדש למרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו פרופסור שמעוני
פרופסור צבי שמעוני מונה לאחרונה למנהל הרפואי של המרכז הרפואי ומחליף את ד"ר אבינועם שקולניק שיצא לגימלאות 

פרופ' שמעוני התחיל את עבודתו בלניאדו כמנהל מחלקה בגיל 35 ועבד ב-28 שנים האחרונות כמנהל מחלקת פנימית ב'. 

פרופסור שמעוני

פרופ' צבי שמעוני, יליד נתניה, הגיע ללניאדו לאחר סיום לימודי רפואה באוניברסיטת ת"א והתמחה ברפואה פנימית בבית חולים העמק בעפולה ובמחלות זיהומיות במרכז רפואי רבין. 

פרופ' שמעוני , במה השתנה לניאדו במהלך 28 השנים בהם אתה משמש בו כרופא בכיר ?
"כשהגעתי לכאן לפני 28 שנים, בשנת 88' היו חסרים שירותים רפואיים רבים כמו CT, MRI, חדר צינתורים ועוד. ברוך ה' בית החולים צעד דרך ארוכה והיום אנחנו מעניקים את כלל השירותים הרפואיים, כולל כל המכשור הרפואי הרלוונטי, תוך השקעה של משאבים רבים מאד, למעט ניתוחי חזה ומח. נושא נוסף שהתקדמנו בו במהלך השנים הוא הנושא האקדמי. כשנכנסתי לפה לא היינו מוכרים לסטאז' ובטח לא להתמחות. לשמחתי הרבה רוב מחלקות לניאדו מוכרות היום להתמחות מלאה. רק לאחרונה קיבלה היחידה למחלות זיהומיות הכרה להתמחות מלאה. אנחנו גם מסונפים לפקולטה לרפואה בטכניון, מה שמאפשר לנו לקלוט סטודנטים לרפואה בשלבי המסלול המוביל להכשרתם כרופאים. היותנו בית חולים אוניברסיטאי היא משמעותית מאד בהיבט של עבודת ההוראה הנדרשת מאיתנו כאנשי צוות רפואי. לשמחתי הרבה רופאים ורופאות שלנו מקבלים כבר מספר שנים תארי "מרצה מצטיין" מטעם הפקולטה לרפואה".

פרופ' שמעוני מה החזון שלך כמנהל רפואי ? לאן אתה שואף להצעיד את הארגון ?
"אנחנו מוסד רפואי יחידי בעיר נתניה וסביבתה. כגוף שמעניק שירות רפואי לכ-350,000 תושבי נתניה והשרון, אנו חייבים להעניק שירות רפואי מצויין. המצוינות הזו נגזרת מהמחויבות העמוקה שלנו להצלת חיים, לשם כך אנו נדרשים לעשייה רפואית מתוך תחושת שליחות. השאיפה למצוינות לוותה אותי עד כה כמנהל מחלקה ותמשיך ללוות אותי גם בתפקיד החדש.

איתור וגיוס רופאים בכירים

פרופ' שמעוני מציין כי גם היום כשהוא מנהל רפואי הוא פותח את יום העבודה בישיבת בוקר במחלקה פנימית ב' וגם את סוף יום העבודה הוא מעביר במחלקה אותה טיפח במשך שנים רבות "אני רואה במקצוע שלי הרבה מעבר לעבודה. אני רואה בה שליחות. לכן התניתי עם הנהלת לניאדו ובראשה האדמו"ר מצאנז שליט"א כי הקשר הקליני הבלתי אמצעי שלי עם מטופלים לא יפסק עקב תפקידי".

פרופ' שמעוני עוסק עם כניסתו לתפקיד במשימה בעלת חשיבות עליונה לציבור המטופלים – איתור וגיוס רופאים בכירים לתפקידי מפתח בלניאדו. "צריך להבין כי הדור המייסד של לניאדו שהיה בעל איכויות רפואיות ואנושיות יוצאות דופן הגיע לגיל פרישה. אנחנו מחויבים למצוא אנשים טובים ומקצועיים שיכנסו לנעליים הגדולות הללו. אני יכול להגיד שמדובר במשימה לא קלה בכלל אבל אני מאמין שזה אפשרי".