קרחות בראש כתוצאה מחול מזוהם קרחות בראש כתוצאה מחול מזוהם קרחות בראש כתוצאה מחול מזוהם

הורי גן גלבוע בקרית השרון זועקים לעזרה. לא זו בלבד שילדים סובלים מתולעים, גירודים ועקיצות, כעת נוספה תופעה של קרחות כתוצאה מפטרייה שנגרמת מחול מזוהם. "הצילו"! זועקת מירי מכלוף קונן, אחת האמהות מגן גלבוע. עו"ד שירי חגואל סיידון: "אם יש שם בעיה חריגה נרצה להקדים החלפת החול"

הורי גן גלבוע בקריית השרון מודאגים לבריאות הילדים וזועקים לעזרה.

אמנם התקבלה החלטה להחליף את החול בכל הגנים בשנה הקרובה, אולם מכיוון שגן גלבוע הינו גן חדש, הגן נדחק לסוף הרשימה.
בינתיים הילדים סובלים מגירודים אינסופיים, עקיצות כואבות, תופעת תולעים שחוזרת על עצמה שוב ושוב תוך טיפול חוזר בתרופת וורמוקס המסוכנת לכבד מאחר והטיפולים חוזרים, ועכשיו נוספה תופעה של קרחות בראש כתוצאה מפטריות שנוצרות משאריות צואה של חתולים, כך על פי חוות דעת רופא העור
"לא מבינה מדוע מלכתחילה, אם זה גן חדש, לא שמו דשא? למה העבודה הכפולה? זה כבר גובל ברשלנות פושעת" אומרת מירי מכלוף קונן, אחת האימהות שביתה בוכה לילות שלמים מגירודים וצורחת בלילות בשל תולעים. ומוסיפה "כמויות החול בגן אדירות ושום סינון או ריסוס כבר לא עוזר. הצילו"! היא זועקת. 

חדשות מקומיות - קרחות בראש כתוצאה מחול מזוהם

לפני כשבועיים רצו לעשות הדברה בזמן שהילדים נמצאים במסגרת החינוכית. ההורים התנגדו וביקשו שההדברה תעשה בחופשת חנוכה מאחר וההדברה מסוכנת לילדים. תחושת ההורים בגן היא קשה מאוד, קיימת הרגשה של טיוח, אטימות וזלזול בצרכים הבסיסיים של הילדים המלווה בסחבת שעולה בבריאות הילדים. 

תגובת משרד הבריאות

הרשויות המקומיות הן הגורם האחראי על החלפת החול! 

משרד הבריאות מעורב במקרים ואף הנחה את הרשויות כיצד לפעול, אך הוא איננו יכול לבצע את עבודתן. משרד הבריאות אינו יכול להיות בכל מעון או גן, ולכן אנו מבססים את הפעולות שלנו על בקרות בעקבות תלונות או מקרי תחלואה. במקרה כזה מועברות הנחיות למנהלים הגן ולרשות המקומית. ככל שיתקבלו תלונות נוספות הטיפול יתבצע אל מול הרשות המקומית הרלבנטית.

על מנת למנוע העברת מחלות בגני הילדים, מעבר לטיפול בחול, יש להקפיד על שטיפת ידיים לאחר המגע בחול, וזאת כיוון שקיימים שאריות מהחול בציפורניים ובידיים והגננות חייבות להקפיד על רחיצת ידיים בטרם הכנת המזון ועל רחיצה יסודית של ידי הילדים כדי שלא יעבירו חיידקים למזון ולקיבה וכן להקפיד על בטיחות המזון.

ככל שאכן מדובר בפטרת הראש, הרי שמחלה זו מועברת על ידי בעלי חיים. לכן יש לוודא שאין כניסה של בעלי חיים לגן, ובכלל זה לארגז החול.

תגובת העירייה

עיריית נתניה הודיעה זה מכבר כי בשנה הקרובה יוחלף החול בדשא סינטטי בכל גני הילדים בעיר. במקביל, כפי שאמרנו אנו מטפלים נקודתית בכל פנייה. בגן זה בוצע לאחרונה סינון חול. לצערינו, בשלב זה, ההורים הביעו התנגדותם לביצוע פעילות הדברה. נמשיך לבדוק אפשרויות כיצד לסייע.

מעו"ד שירי חגואל סיידון, סגנית ומ"מ ראש העיר וממונה על תכנון ובנייה נמסר "התקבלה החלטה שאומרת שעד סוף שנת 2017 נחליף חול בכל גני הילדים. אני אוודא אישית שייעשה ריסוס בגן בחג חנוכה כשהילדים לא בגן וכשאין קיטנה, אבדוק גם גריפת והוספת חול. פתרון נקודתי זה אמור לעזור. התקציב יאושר בשבוע הבא, אם תהיה אפשרות להקדים, נעשה זאת. יש לקחת בחשבון שיש גנים בני 40 שנה שלא יודעים לפנות בפייסבוק וגם שם ילדים עקוצים, בקרוב נדע מתי יוחלף החול בכל הגנים. אם יש שם בעיה חריגה נרצה להקדים החלפת החול. יש לקחת בחשבון שמאחר ומדובר במתחם של עשרה גנים, החלפת חול בדשא צריכה להיעשות במתחם כולו".