30 חודשי מאסר לרו"ח מנתניה שמעל בכספי לקוחותיו 30 חודשי מאסר לרו"ח מנתניה שמעל בכספי לקוחותיו בית המשפט | אתר בתי המפט

בית המשפט בנתניה גזר היום 30 חודשי מאסר בפועל על רואה חשבון בגין מעילה בכספי לקוחות ביניהם קשישים וניצולי שואה וכן בגין עבירות מס. השופט: "מוצא במעשיו של הנאשם חומרה רבה, שכן מדובר באדם משכיל, אשר בחר לנצל את כוחו ומעמדו"

30 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי לכל אחד מהלקוחות גזר אתמול שופט בית משפט השלום בנתניה על רואה החשבון זאב ברנד (70) מנתניה.

 

רו"ח זאב ברנד הודה כי בין השנים 2003-2011 גנב מלקוחות ומסר דוחות לא נכונים במטרה להתחמק ממס, כדי להסוות את מעשה הגניבה. בין הלקוחות קשישים וניצולי שואה שהיו לקוחות של ברנד במשך עשרות שנים ונתנו בו את אמונם ""לא היסס ליטול מכיסם של לקוחותיו ובהם אף קשישים וחלשים. הנאשם ניצל את העדר בקיאותם והבנתם של לקוחותיו וחמור מכך, ניצל את אמונם" נטען בפרוטוקול

עו"ד יהושע רזניק, בא כוחו של הנאשם ניסה להפחית מהענישה וטען "האינטרס הציבורי יבוא על סיפוקו אף אם יושת עונש מאסר שירוצה בעבודות שירות. בסיומם של הדיונים טען הנאשם כי לקח אחריות על מעשיווביקש כי בית המשפט ינהג בו במידת הרחמים, שכן אמלל את משפחתו די והותר, מצבו הבריאותי אינו שפיר, וכיום הוא עוסק בעיקר בפעילות התנדבותית".

השופט נאווי בהחלטתו "סבורניי כי העונש ההולם את חומרתם של מעשי הנאשם הוא עונש של מאסר בפועל לתקופה משמעותית, וכן קנס בסכום משמעותי, וזאת הן משיקולי הרתעה, והן מן הכורח לבטא את סלידת הציבור מהתנהלותם של בעלי המקצועות החופשיים המועלים באמון" עוד הוסיף השופט "אין מדובר במי שעשה את העבירות בשל קשיים כלכליים. להיפך, מדובר באדם מבוסס, בעל נכסים ובעל ממון. התרשמתי כי הנאשם ביצע את מעשיו מבצע כסף גרידא, וממילא הנאשם לא הצביע על כל מניע אחר לגניבת הכספים"

בית המשפט קבע כי ברנד ירצה 30 חודשי מאסר בפועל ובנוסף יפצה ברנד כל קורבן עבירה שהגיש תצהיר, במחצית הסכום שגנב ממנו.