מעבורת מנתניה לתל אביב? האם תופעל מעבורת מנתניה לתל-אביב? מעבורת מנתניה לתל אביב?

תופעת הפקקים מנתניה לתל-אביב מוכרת לתושבי נתניה. מומחי המכון לחקר הנדל"ן מציעים הפעלת מעבורת שתצא מנמל שייבנה בעיר נתניה ותגיע לנמל תל אביב. "אנחנו לפני כאוס תעבורתי" מציינים מומחי המכון. משרד התחבורה: "הפנייה הועברה לטיפול ובדיקת גורמי המקצוע"

ד"ר ניסן שריפי, יו"ר המכון לחקר הנדל"ן פנה השבוע לשר התחבורה בהצעה מפורטת להפחתת עומסי התנועה מכיוון נתניה לתל אביב

תושבי נתניה נאלצים לעמוד מידי יום בפקקים בנסיעתם לכיוון תל אביב, עם המשך איכלוסן הצפוי של שכונות עיר ימים ואגמים, בכאלף יחידות דיור נוספות בשנת 2017, סביר להניח כי היציאה הדרומית של נתניה תיפקק לחלוטין. ד"ר ניסן שריפי, יו"ר המכון לחקר הנדל"ן יחד עם קבוצת מומחים, הכוללים את האדריכל אריה רוזנצוויג, השמאי איתן מגידיש והמהנדסים איתן נעמן וג'לאל מנצור, פנו ביום שני האחרון לשר התחבורה, ח"כ ישראל כץ, בהצעה מפורטת להפחתת עומסי התנועה מכיוון נתניה לת"א.

מעבורות מיוחדות

יש לחשוב על פתרונות הגעה למרכז העסקים בתל-אביב לאו דווקא באמצעות כלי רכב, אלא יש לשקול הפעלת מעבורות מיוחדות בקיבולת של מאות נוסעים כל- אחת מחוף נתניה דרום, שם קיים כבר חניון - ענק, לכיוון נמל ת"א.

רכבים יפונו במהרה

יש להקים יחידה מיוחדת של משרד התחבורה אשר תטפל מיידית וייעודית בכל מפגעי הדרך, בעיקר בכביש 2. כך, לדוגמא, בכל מקרה של תאונה שאיננה קטלנית, יפונו הרכבים בתוך דקות ספורות, כפי שנעשה כיום בכביש 6.

כביש מנחל פולג לוינגייט

סלילת כביש רוחב נוסף דרך שולי שכונת רמת פולג (נושקת לשמורת נחל פולג). במקום קיימת דרך סטטוטורית מימי המנדט הבריטי. כביש זה יהא חד סטרי וייועד אך ורק לניקוז תנועה לכיוון כביש החוף באמצעות התמזגות שתיווצר בשולי הדרך.

נתיב יציאה נוסף

וויתור על איי תנועה רחבים ובעלי נפח ויצירת נתיב יציאה נוסף לכיוון כביש החוף.

בנוסף, המדרכות בשדרות בן-גוריון, שז"ר, אהוד מנור ורחובות נוספים בדרום העיר נתניה הינן רחבות מדי וגורמות לאובדן נתיב נסיעה נוסף. ראוי לצמצם מדרכות אלה באופן דרסטי, כך שמדרכה תקנית תהא ברוחב של 1.2 מטר במקום 4-5 מטר. במרווחים שיווצרו (משני צידי הכביש) ניתן יהא ליצור נתיב נסיעה נוסף לכיוון היציאה מהעיר.

"כך נעשה בחו"ל מעשה של יום ביומו, ואין סיבה שלא ייעשה גם כאן. הפעלת מעבורות הינה זולה-יחסית" ציינו במכתבם לשר התחבורה והוסיפו "נבקש את כב' לפעול במרץ המאפיין אותו ולסייע במיגורה (החלקי לפחות) של הבעיה שתוארה כאן".

ממשרד התחבורה נמסר: "הפנייה הועברה לטיפול ובדיקת גורמי המקצוע במשרד אשר ידונו בנושא".