בית ספר נורדאו "ילדים עומדים לאבד את בית ספרם לטובת שיקולים זרים" בית ספר נורדאו | צילום: רוחמה אהרוני

בית הספר נורדאו ייסגר והילדים יפוצלו בין בתי ספר באזור. במקומו ייבנה בית ספר למצוינות בעלות 6 מיליון שקל שנתרמו על ידי תורם מארה"ב. יו"ר וועד ההורים "העירייה מעונינת לפתוח בית ספר דתי". עיריית נתניה "מינהל החינוך עשה כל מאמץ כדי להסביר את התהליך" 

בית ספר נורדאו מונה 209 תלמידים, התלמידים יפוצלו בשנה הבאה בין חמישה בתי ספר בדרום העיר.

בית ספר נורדאו | צילום: רוחמה אהרוני

בית ספר נורדאו הוותיק שקיים מאז שנת 1950 ייסגר מאחר ולטענת העירייה אין מספיק תלמידים בבית הספר. כיום לומדים בבית ספר נורדאו 209 תלמידים, מתוכם 50 תלמידי כיתות ו', במקומו תבנה העירייה בית ספר למצוינות עם דגש על לימודי מדעים ואנגלית מגיל 4 עם חטיבה צעירה ורישום על אזורי.

"בית ספר דתי צומח יבנה" 

רוחמה אהרוני, יו"ר הנהגת ההורים בבית ספר נורדאו טוענת כי מספר התלמידים הצטמצם בשנים האחרונות בשל תלונות ההורים על הנהלת בית הספר שלא טופלו. כעת לטענתה, נמצא תורם לבית ספר דתי צומח, שיבנה במקום בית הספר הקיים. תלמידי בית הספר יחולקו בין חמישה בתי ספר באזור: בגין, רימלט, חיים חפר, רזיאל, ויגאל אלון. התלמידים שמכירים אחד את השני מהגן יאלצו להיפרד, לקום מוקדם בבוקר ולהתמודד עם הסעות ומקום חדש כשעבור חלקם מדובר בשנה או שנתיים בלבד לפני מעבר לחטיבת ביניים.

"יוצרים גטו לילדי השכונה"

אהרוני זועקת לעזרה, טוענת שהורי בית הספר פנו למנהל החינוך ולעירית נתניה ולא קיבלו מענה, התייחסות או תשובות הגיוניות לבעייה שהעירייה יוצרת, כמו כן לא נעשתה פגישה מסודרת והקשבה לפתרונות שהנהגת בית הספר מציעה, עוד מתלוננת אהרוני על הדרך בה מנהל החינוך התנהל בהעברת ההודעה על סגירת בית הספר וחוסר אחידות לגבי המידע שיצר חוסר אמינות אצל ההורים והבנה שבעצם אין ניהול אלא "החלטות פוליטיות על גבם של ילדי בית ספר נורדאו" טוענת אהרוני במכתב שכתבה לעירייה ומוסיפה "בעקבות ההחלטה לסגור את בית הספר נורדאו אתם משאירים את השכונה עם בית ספר ממלכתי אחד ויוצרים מין גטו לתלמידי השכונה". 
"גם לאחר השבתת בית הספר והפגנה מחאתית שהתנהלה בכבוד ובצורה יפה ומאחדת עדיין בחרה העיריה להתעלם" מסכמת אהרוני

תגובת העירייה

צר לנו על הטענות בעניין ועל תחושות ההורים בנושא.
מינהל החינוך עשה כל מאמץ כדי להסביר את התהליך ואת הנימוקים להחלטה לסגור את בית הספר, החלטה שהתקבלה מתוך דאגה לתלמידי נורדאו ולתושבי השכונה כולה.
כך למשל, נפגש בתחילת ינואר מנהל אגף החינוך היסודי בעירייה, ד"ר שי פרוכטמן לשיחה אישית עם יו"ר וועד ההורים של בית הספר, כאשר ארבעה ימים מאוחר יותר, נפגשו המפקחת במשרד החינוך וכן מנהל אגף היסודיים עם כחמישים הורים מבית הספר, אשר במהלכה הוסבר התהליך וכן הסיבות להחלטה.
עוד יודגש כי ב-12/1 נשלחה הזמנה לכל ההורים לפגישה שתתקיים בנושא ב-30/1/17 בשעה 17.00 עם ראשי מינהל החינוך בעירייה, הממונה על החינוך ואנשי הפיקוח במשרד החינוך. כמו כן הודיעה טובה דולב, ראש מינהל החינוך שבמהלך השבוע הקרוב היא תזמן אליה וועד פעולה של הורי ביה"ס כדי לשמוע עמדתם ויחד איתם לגבש מהלך העונה גם על רצונותיהם מבלי לפגוע בשיקולים המקצועיים.