זיכוי נדיר: המשכיר - זכאי, השוכרים- אשמים ?! זיכוי נדיר: המשכיר - זכאי, השוכרים- אשמים אילוסטרציה: fotolia

משכיר מבנים ברשפון זוכה מעבירות תכנון ובניה ואילו השוכרים הורשעו

נחשון רשף ממושב רשפון, שהואשם אשתקד כי משכיר מבנה איסכורית בשטח של כ- 1,280 מ"ר למספר שוכרים, זוכה השבוע מכל אשמה.

חדשות מקומיות - זיכוי נדיר: המשכיר - זכאי, השוכרים- אשמים

בית המשפט השלום בנתניה קיבל את טענות סנגורו של רשף, עו"ד ד"ר ניסן שריפי, לפיהן המשק במושב רשפון שייך לאביו של הנאשם ואין לראות בנאשם כ"מי שהוחזק כבעלים של המקרקעין בשעת ביצוע העבירה".

עו"ד אופיר סטרשנוב, המייצג את המדינה, טען בין היתר "אף שברור כי האב הוא המחזיק באופן רשמי ורישומי בקרקע, בנסיבות המתוארות יש לקבוע כי הנאשם הוא מי שהוחזק כבעלים. ב"כ המאשימה הטעים וחידד, כי החוק אינו מדבר על מי שהיה בעלים אלא על מי שהוחזק כבעלים". עוד טען "הנאשם אינו יכול לאחוז בחבל בשתי קצותיו, מצד אחד להציג מסמכים רפואיים שהאב אינו מתפקד, ומן העבר השני להיתמם ולומר שאף אחד לא מטפל בנכס".

חדשות מקומיות - זיכוי נדיר: המשכיר - זכאי, השוכרים- אשמים

השופט נאוי ציין, בין השאר, בפסק הדין המזכה כי "על מנת שאדם ייחשב כ'מוחזק בעלים' עליו להיות בעל השליטה, ולהיות מי שעושה במגרש כבתוך שלו... לא הוצגה כל ראיה כי הנאשם עושה במקרקעין כבשלו, וכי הוא בעל השליטה במקרקעין. כל שהוצג הוא כי הנאשם סייע לאביו, אשר הוא השולט במקרקעין, והוא זה אשר קובע את גורלו".

לפיכך, קבע ביהמ"ש כי "על אף שבחר הנאשם שלא להעיד, שכנעני עו"ד ד"ר שריפי, כי אין בכך די, וכי במכלול נסיבות הענין, אין לראות בנאשם כבעל השליטה במקרקעין, ואין להטיל את האחריות בגין השימוש החורג במקרקעין, שכן לטעמי אין הוא בבחינת מי שמוחזק כבעלים".

כך, בעוד שהנאשם מס' 1 זוכה, הרי שהשוכרים של המבנה, שמונה במספר, אשר יוצגו על ידי עורכי דין אחרים, הורשעו בשל כך שהשימוש שנעשה במבנה הוא שימוש חורג. כעת, צפויים השוכרים לקנסות כבדים ביותר יחד עם צווים להפסקת פעילותם במקום, ואילו המשכיר של המבנים לא יקבל כל עונש (זכאי).