התכנית לבניית שדה התעופה שדה תעופה על פארק הירקון של השרון התכנית לבניית שדה התעופה

תושבי המושבים במועצה האזורית חוף השרון זועמים על הכוונה להקים שדה תעופה בשמורת הטבע הממוקמת ממש מתחת לאפם. ברביעי צפוי להתקיים דיון בנושא מול הוועדה לתשתיות לאומיות. מירב קורן, יו"ר ועד מושב בצרה: "התכנית מזעזעת ותהפוך את כל האזור לגועל נפש"

הרוחות סוערות בחודש האחרון בקרב תושבי המועצה האזורית חוף השרון בעקבות כוונת ות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות) לקדם בניית שדה תעופה על שטח של שמורת טבע ונוף הסמוכה למושבים בצרה, בני ציון וחרוצים.

רעש שדה התעופה יגיע עד לאודיםולשכטנות הדטרומיות בנתניה.

שינוי אופי

ביום רביעי הקרוב צפוי להתקיים בירושלים דיון בין אנשי הוועדה לנציגי המועצה, שלא מבינים מהיכן נחתה עליהם, תרתי משמע, התכנית האווירית מטעם ות"ל. בקבוצות וואטסאפ פנימיות של תושבי המועצה נכתב בין השאר: "במהירות ובשקט המדינה מקדמת תכנית לבנות שדה תעופהמעל שמורת הטבע חרוצים/בני ציון...מדובר בבינוי משמעותי ומרחב אווירי צפוף המייצר זיהום ורעש אשר ישנה לעד את אופי האזור. את הבחירה במיקום הזה מקדמת קבוצת אנטרסנטים מצומצמת של משתמשי מטוסים פרטיים ולימודי טייס שמעדיפים שדה תעופה במרכז. מעט מאוד שטחים פתוחים של טבע ונוף בשרון נותרו באזור – תושבים, מטיילים ורוכבי אופניים מכל אזור השרון יאבדו את הריאה הירקה האחרונה בסביבה".

סוגיה לאומית?

"מה שמטריף פה את כל הסביבה הוא שהמקום הזה מהווה את פארק הירקון של השרון, וכנראה הוועדה בכלל לא מודעת לכך", קובלת יו"ר ועד מושב בצרה, מירב קורן. "בכל שבת יש פה פיקניקים, טיולים ורוכבי אופניים, וזה מקור השלווה של כולנו. התכנית פשוט מזעזעת ותהפוך את כל האזור הזה לגועל נפש. הוועדה הזו אמורה לעסוק בסוגיות לאומיות, ומשום מה מישהו החליט ששדה תעופה פרטי הוא סוגיה לאומית. יש לנו מומחה תעופה מקצועי בעל שם בתחום, נרי ירקוני, שאומר במפורש שמדובר בהחלטה שרירותית ושלא עשו כאן את שיעור הבית כמו שצריך. אלפי אנשים זועמים ומרגישים שמישהו פשוט לא חשב עד הסוף".

לקראת הדיון ביום רביעי הבהירה קורן: "יש תהליכים של שיח וכמויות עצומות של מכתבי התנגדות מכל הסביבה, כולל רעננה וראש עיריית נתניה. אין אף אחד שמוצא משהו חיובי בתכנית הזאת. נציג את הטיעונים שלנו ומישהו יצטרך להסביר טוב טוב מה עומד מאחורי התכנית הזו- לבנות שדה תעופה על שמורת טבע ונוף המוגדרת כריאה ירוקה".