המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית נתניה המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית נתניה המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית נתניה

המשטרה: קיימת תשתית ראייתית להעמדת ראש עיריית נתניה הגב' מרים פיירברג איכר לדין, בגין שוחד

הסתיימה חקירת ראש העיר וגיבוש תשתית ראייתית לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית נתניה

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש העיר מרים פיירברג איכר, את בעלה לשעבר מר אליהו פיירברג ואת בנה, צפריר פיירברג, בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

בנוסף, התגבשה תשתית ראייתית לעבירות שוחד ע"י עו״ד אברהם גוגיג, קבלנים ועסקני נדל״ן נוספים וכן הפרת אמונים ע"י פול ויטל מהנדס העיר נתניה לשעבר.

פרויקטים בעלויות מופחתות

יחידת להב 433 סיימה חקירה וגיבשה תשתית ראייתית לפיה ראש העיר פיירברג ובני משפחתה חברו באמצעות עו״ד אברהם גוגיג, ליזמים שונים בעלי אינטרסים בנתניה, במישרין ובעקיפין וע"י דרך של נאמנות לשם הסתרת זהותם. הם קיבלו מהקבלנים והיזמים, בין היתר, את הזכות לרכוש חלק בפרויקטים שונים בשותפות, בעלויות פחותות משמעותית, עלויות שלימים מניבות לראש העיר זכות לדירה במחיר מופחת, כאשר הדבר משקף, במקרים מסוימים, הטבה של מאות אלפי שקלים.

משמעות אפשרות רכישת הזכויות בשלב היזמי, בטרם שינתה הקרקע את ייעודה למגורים, ושלא היתה פתוחה בפני הציבור הרחב, אלא ניתנה לראש העיר בכובעה כראש העיר, טמנה בחובה השבחת הנכס וערכו הכלכלי בעתיד, מה שמעיד על הטבה בשווי של עשרות מיליוני שקלים.

שינוי הייעוד בקרקעות המדוברות, על ידי גופים עירוניים האמונים על כך, הכפופים וסרים למרותה של ראש העיר, מעידים על תשתית לפעילות מבוססת שוחד, באופן בו בתמורה להעמדת הזכות לרכישת חלק בקרקע/ דירה לראש העיר ושאר החשודים, פעלה ראש העיר לקידום הליכי התכנון והבנייה של הפרויקטים השונים בעירית נתניה ובחברה לפיתוח ותשתיות (חל״ת), עליה היא אמונה במסגרת תפקידה.

במהלך החקירה נתגבשה תמונה של מארג פעילות פלילית של ראש העיר ומי מבני ביתה, במספר אירועים, ביחס למספר פרויקטים ובאופן שיטתי ומובנה המציג מערכות יחסים שוחדיות בינם לבין גורמים שונים. השיטה כללה רכישה של חלק במגרש בשותפות עם היזמים, הסתתרות מאחורי ״נאמנות״ באופן שהזהות מוסתרת מעיני הציבור והשם אינו מופיע במרשמים הפתוחים לעיון הציבור. כל אלה תוך הימנעות מדיווח רשמי לבעלי האינטרסים במגרשי הנדל״ן השונים בעיר, בעת שראש העיר המשיכה לדון בוועדות התכנון העוסקות, בין היתר, בסוגיות הנוגעות לעתיד הקרקעות בהן מצויים נכסיה.

מעטפת תמיכה לפעילות

בני משפחתה של ראש העיר, יצרו אף הם מעטפת תמיכה לפעילות השוחד ולקחו בה חלק פעיל. ביחס לעו״ד צפריר פיירברג, בנה של ראש העיר, עלו חשדות לפיהם בכובעו כעו"ד קיבל פרויקטים שונים, מיליוני שקלים כ״תמורה לכאורה״ , שסופקה על ידו לגורמים שלישיים, כשבפועל לא ניתן על ידו כל ייצוג. בהקשרו של בעלה לשעבר, אליהו פיירברג עלה כי הוא מקבל כספי שוחד בתמורה לפעילותו להביא לשינוי יעוד בפרויקט בנייה אחד.

במסגרת החקירה נחקרו ונגבו עדויות מעשרות מעורבים, נערכו חיפושים, נתפסו מסמכים ומוצגים.

חלק מהחשודים נחקרו גם בחשד לביצוע עבירות מס, בשיתוף עם רשות המסים.

עם סיום החקירה מעבירה המשטרה למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.