פארק לה וילט בפריז. פיתוח פארק עירוני של כ-250 דונם במרכז העיר שיכלול מבני ציבור כדוגמת פארק לה וילט בפריז והסנטרל פארק בניו יורק חזון העיר - נתניה מודל 2035 פארק לה וילט בפריז. פיתוח פארק עירוני של כ-250 דונם במרכז העיר שיכלול מבני ציבור כדוגמת פארק לה וילט בפריז והסנטרל פארק בניו יורק

בשורה טובה לתושבי העיר: לאחר 7 שנות תכנון, הציגה הגברת מרים פיירברג את תוכנית המתאר של נתניה לשנים הקרובות. ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "התוכנית תשנה כליל את פניה של העיר"

לאחר 7 שנות תכנון תוכנית המתאר של נתניה נדונה להפקדה בוועדה המחוזית. 

פארק לה וילט בפריז. פיתוח פארק עירוני של כ-250 דונם במרכז העיר שיכלול מבני ציבור כדוגמת פארק לה וילט בפריז והסנטרל פארק בניו יורק

תכנית המתאר לנתניה 2035 הוצגה ביום שני השבוע בוועדה המחוזית. 
הצגת התוכניות בוועדה המחוזית הינה צעד מכונן לעיר, שכן עם אישור תוכנית המתאר בוועדה המחוזית, ניתן יהיה לגזור ממנה תוכניות מפורטות, לרבות תוכניות פינוי-בינוי. כמו כן, יעניק האישור לעירייה, עוצמה ועצמאות לאשר תוכניות שנגזרות מתוכנית המתאר, מבלי להיזקק לאישור פרטני של כל פרוייקט.

תוספת 40 אלף יחידות דיור

התוכנית תביא ליצירת "בנק קרקעות" נרחב לתעסוקה בהיקף של כ – 6 מיליון מ"ר לצד שיפור ושדרוג הנגישות התחבורתית של אזורי התעסוקה וחיזוק הקשר בינם לבין חלקי העיר השונים. עוד תביא התוכנית להוספת כ – 40 אלף יחידות דיור, הכפלת שטחי התעסוקה ל – 6 מיליון מ"ר, תוך הגדלת השטחים המיועדים למוסדות ציבור ל – 2800 דונם.

את הכנת התוכניות הובילו מהנדס העיר לשעבר, פול ויטל והמהנדס הנוכחי, אבנר אקרמן, מנהלת אגף עיצוב ותכנון עיר, אדריכלית שרה גזית, אדריכלית ציונה הופמן, מירי יונגר וכן צוות המתכננים בראשות משרד "יער אדריכלים" אשר ליוו את התוכניות לאורך השנים במפגשי שיתוף ציבור, ברמה העירונית וברמה הפרטנית המתייחסת לשכונות העיר.

תכנית המתאר לנתניה נת 2035

התכנית, הינה פרי יוזמתה וחזונה של ראש העיר, מרים פיירברג- איכר והיא מניחה את העקרונות והמגמות לתהליכי התכנון של העיר בעשורים הבאים. התוכנית כוללת כ -16 מסמכי מדיניות, שהיוו את הבסיס להכנת תכנית המתאר, שהכנתה ארכה כ- 7 השנים, בשיתוף ובתיאום עם משרדי הממשלה ומוסדות התכנון.

חזון התכנית הינו חיזוק מעמדה של נתניה כעיר נופש, המציעה איכות חיים לצד שמירה על איכות הסביבה, תוך הובלה בתחום החברתי, חינוכי, תרבותי וכלכלי.
במסגרת תכנית המתאר, תגדל אוכלוסיית העיר המונה כיום כ- 240 אלף תושבים לכ- 350 אלף תושבים, כאשר מספר יחידות הדיור, העומד כיום על כ- 70 אלף יח"ד יגדל על פי התכנית לכ - 110 אלף יח"ד. זאת עם הגדלה של כמעט פי שניים באחוזי הבנייה.

בתחום התעסוקה יירשם גידול משמעותי, עם הכפלת שטחי התעסוקה, המונים כיום כ- 3 מיליון מ"ר לפי תכניות מאושרות לכ- 6 מיליון מ"ר תעסוקה לשנת 2045, ומעל 4 מיליון מ"ר בשנת 2035.
בנוסף, מעניקה התכנית הנחיות ברורות בנושא עיצוב עירוני ומגדילה את השטחים המיועדים למוסדות ציבור לכ- 2,800 דונם. כמו כן מוגדר אופן פריסתם של 7,000 חדרי מלון תוך הרחבת החופים, יצירת אטרקציות לאורך החופים המתאימות לעיר נתניה, שהינה הריביירה הישראלית.
התכנית מציעה להגדיל את השטחים הפתוחים בעיר ביותר מ-500 דונם, לרווחת הציבור, מעבר לשטחים הפתוחים בהם בעיר, הכוללים גם 4 שמורות טבע.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "התוכנית תשנה כליל את פניה של העיר, הן בהיבט המגורים והן בהיבט המסחרי-תעסוקתי ונתניה תהפוך להיות המטרופולין של השרון כולו."