מפגעי דרך התגלו בקרבת מוסדות החינוך בנתניה מפגעי דרך התגלו בקרבת מוסדות חינוך בנתניה מפגעי דרך התגלו בקרבת מוסדות החינוך בנתניה

לאחרונה בדקו קבוצת הנוער של עמותת "אור ירוק" את סביבת מוסדות החינוך בנתניה ומצאו ליקויים רבים. עמותת אור ירוק: "על הרשויות המקומיות לוודא כי סביבת מוסדות החינוך בטוחה לתלמידים וכוללת מעברי חציה צבועים שילוט מתאים ואמצעי ריסון מהירות ומעקות בטיחות סביבם"

חברי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק לכבוד שניאור חשין יחד עם חונכי פר"ח לסיור מפגעי בטיחות במוסדות החינוך.

 

מטרת הסיור היתה לוודא כי הסביבה בה מבלים התלמידים חפה ממפגעי בטיחות, למען ביטחון התלמידים. 

בין הדברים אותם בדקו בני הנוער: תקינות מעברי החציה, שילוט מתאים המתריע מפני הימצאות ילדים באזור, מעקה בטיחות, מפרץ להורדה בטוחה של התלמידים, הימצאות פס האטה בקרבת מוסד הלימוד ומפגעים כלליים.

ממצאי הבדיקה 

אילן רמון – אין תמרורים מתאימים, אין מעקה ביטחון, ואין פסי האטה.
אלוטף פולג – אין מעקה ביטחון, אין מפרץ להורדת תלמידים או מפרץ חניה ואין פסי האטה.
בארי – מעקה ביטחון לא תקין, מפרץ להורדת תלמידים או מפרץ חניה לא תקין.
בית החינוך – כל הפרמטרים תקינים.
בר אילן – אין תמרורים מתאימים.
חיים חפר פולג – אין תמרורים מתאימים ואין פסי האטה.
טשרניחובסקי – כל הפרמטרים תקינים.
יבנה – אין מעבר חציה ואין מפרץ להורדת תלמידים או מפרץ חניה.
שזר – אין תמרורים מתאימים ואין מפרץ להורדת תלמידים או מפרץ חניה.
שי עגנון – אין מעבר חציה, אין תמרורים מתאימים ואין פסי האטה.
תיכון גוטמן – אין תמרורים מתאימים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "השמירה על סביבת מוסדות החינוך, בה מבלים הילדים ובני הנוער מידי יום, כסביבה תקינה ובטיחותית, הינה מרכיב מרכזי וחשוב בשמירה על ביטחונם ובמאמץ להפחתת הנפגעים בכבישים. על הרשויות המקומיות לוודא כי סביבת מוסדות החינוך בטוחה לתלמידים וכוללת מעברי חציה צבועים, שילוט מתאים, מעקות בטיחות ואמצעי ריסון מהירות כמו פסי האטה סביבם".

תגובת העירייה

ראשית יצויין כי כבר 23 שנים שהמטה לבטיחות בדרכים בעירייה מבצע סקר מקיף בכל בתי הספר ובגני הילדים בנתניה. הטענות שעולות מסקירת אור ירוק אינן מדויקות וחלקן מוטעות וככל הנראה נובעות מבלבול של הסוקרים ומתייחסות למקומות אחרים.

רצ"ב סקר מפגעים בתשתית הבטיחותית לקראת פתיחת שנת הלימודים המתבצע בבתי הספר-
בסקר מתבקשים בתיה"ס לציין את כל הליקויים או את הנושאים המחייבים תיקון.
לאחר ריכוז החומרים, מתבצעים סיורים מרוכזים לבדיקת הממצאים, ועד כמה הבקשות תואמות את תקנות התעבורה.
בסיורים בשטח מועלים עשרות ממצאים, ואז מוגש דו"ח מסכם, חלק מהממצאים מחייבים רק סימון ותחזוקה שוטפת ואילו אחרים מחייבים החלטה ואישור של ועדת התנועה העירונית.
כל הממצאים מתוקנים עד למועד פתיחת שנת הלימודים.

להלן התייחסותנו לנקודות שהועלו על ידי בדיקת אור ירוק:
1. אילן רמון לא מצוי על כביש, אלא במתחם פנימי, כל בית הספר מוקף מעקות!, פסי האטה נמצאים ברחוב אלכסנדרוני, הדרך המובילה לבית הספר, אין תמרורים, לא חסרים תמרורים.
2. אלוטף הוא גן ילדים עם צרכים מיוחדים, וילדים לא מגיעים בכוחות עצמם אלא בליווי מבוגר בלבד. יש מפרץ חנייה ליד הגן, ברחוב היסמין, וכן פסי האטה.
3. בבארי מתנהל המיזם "נשק וסע לשלום", וכמובן יש מפרץ מסודר, וכמו בכל שנה, יתוקנו הליקויים שנמצאו.
4. לא חסרים תמרורים.
5. ברחוב בני ברמן אכן אין פסי האטה, ואם הוועדה תמצא לנכון שצריך, הם יותקנו עד לפתיחת שנת הלימודים. כמו כן בחיים חפר מתנהל מיזם "נשק וסע לשלום" ולכן מצויים כל התמרורים הנחוצים.
6. כנראה שהסוקרים של אור ירוק טעו בעיר או בכתובת, כי ביבנה יש מעברי חצייה לרוב וגם מפרץ להורדת הילדים, במסגרת נשק וסע.
7. מדובר בבית ספר על יסודי, לגביו יש כללים אחרים, יש חניון גדול, ומקום להורדת תלמידים נוח ובטוח, אין צורך בפסי האטה מאחר ומדובר ברחוב קצר, שלא ניתן לנסוע בו במהירות. לא חסרים תמרורים.
8. שזר – יש מעבר חצייה מתומרר ממש בחזית בית הספר, ומקום נוח להורדת ילדים.