אילוסטרציה | fotolia "כל שיימינג בפייסבוק הוא פגיעה ישירה בפרנסה" אילוסטרציה: fotolia
עסקים רבים בנתניה סובלים לאחרונה משיימינג בפייסבוק. בהתערבות עמותת התאחדות בעלי עסקים ועצמאיים בנתניה, הוסרו לא מעט פוסטים פוגעניים. יו"ר העמותה, מנחם אילוז: "חייבים לשמור על בעלי העסקים. יש לאנשים נשק ביד והאצבע קלה על ההדק"
תופעה מכוערת צברה לאחרונה תאוצה בנתניה, כאשר לא מעט בעלי עסקים בעיר גילו פוסטים פוגעניים הנוגעים למקורות הפרנסה שלהם בקבוצות שונות בפייסבוק.
יש לציין כי מעבר לנזקי השיימינג הנלווים, מדובר במעשה לא חוקי, העלול לגרור עמו תביעת לשון הרע מצד בעל העסק. מרבית העסקים הסובלים מהתופעה הינם מתחום המזון, והפוסטים נוגעים למשל לזמני המתנה ארוכים לפיצות, חוסר שביעות רצון במסעדה או אפילו מחאה על מחירי גלידות. "אין גבול לחוצפה לגבות על כדור גלידה בגודל של כדור פינג פונג 16 ₪, שלא לדבר על איכות הגלידה", נכתב באחד הפוסטים. "במחיר כזה אפשר לקנות גלידה משפחתית בסופר הסמוך".    
חדשות מקומיות - "כל שיימינג בפייסבוק הוא פגיעה ישירה בפרנסה"

תופעה חוזרת

חדשות מקומיות - "כל שיימינג בפייסבוק הוא פגיעה ישירה בפרנסה"
בצר להם, פנו בעלי העסקים לעמותת התאחדות בעלי עסקים ועצמאיים בנתניה, שנכנסה לעובי הקורה. "כל מיני לקוחות מעלים פוסטים מבישים בפייסבוק ואף אחד לא עושה כלום", אומר יו"ר העמותה, מנחם אילוז, שבבעלותו מספר עסקים בעיר. "זו תופעה שחוזרת על עצמה פעמים רבות ולכן פנינו למנהלי הקבוצות על מנת שיסירו את הפוסטים. המנהלים שיתפו איתנו פעולה, אך שוב, הדבר נעשה רק לאחר פנייה שלנו ולא בצורה יזומה".    
קרוא עוד על פרסום בפייסבוק >>

זהירות יתר

אילוז קורא לתושבי נתניה, כמו גם למנהלי קבוצות הפייסבוק השונות, להיותזהירים מאוד בנושא. "זה לא צחוק", הוא מדגיש. "כל שיימינג כזה הוא פגיעה ישירה בפרנסה. מדובר בבעלי משפחות שרוצים להתפרנס בכבוד וזו פגיעה לא פשוטה. יש לאנשים נשק ביד והאצבע קלה על ההדק. צריך לשמור על בעלי העסקים. אנחנו קוראים לתושבים להיות זהירים יותר בתגובותיהם ולבעלי הקבוצות להוסיף בחוקי הקבוצה שאסור לעשות שיימינג".
לעמותה, הקיימת למעלה משלוש שנים, ישנה מחלקה משפטית המשוטטת בפייסבוק ויכולה לאתר תכנים פוגעניים. כמו כן קיימת מחלקת תלונות שניתן לפנות אליה לסיוע בנושא. "חשוב לי להגיד שאנחנו ממש לא נגד ביקורת, אבל פנייה לבעלי העסקים עצמם הינה אפקטיבית הרבה יותר", מסכם אילוז. "הם נכונים לסייע בפתרון כל בעיה וגם לפצות את הלקוח במידת הצורך. בכל מצב, אנחנו כאן למען בעלי העסקים בנתניה".