צילום: רן אליהו נתניה תקבל עד 528,000 שקל מהמשרד להגנת הסביבה צילום: רן אליהו

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, אירחה לישיבת עבודה מקצועית את סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ ירון מזוז, במסגרתה הציג סגן השר את תוכנית "חוף נקי" מטעם המשרד להגנת הסביבה. במסגרת התוכנית תקבל העיר עד 528,000 שקל

סגן השר עדכן כי המשרד שילש את הסכום לתוכנית "חוף נקי", ומקצה 8.6 מיליון שקל בקול קורא לרשויות מקומיות שבתחומן המוניציפלי חופים בלתי מוכרזים בים התיכון או באילת.

צילום: רן אליהו

בנתניה רצועת חוף של 11 ק"מ, כאשר לפי הקול קורא, העיר יכולה לקבל עד 528 אלף שקל עבור ניקיון החופים. בפגישה נדונו גם נושאים מקצועיים נוספים בהם, העסקת שוטרים בשכר לביצוע פעולות אכיפה בחופים, ההשקעה העירונית הרחבה בטיפול ושמירה על החופים, והמשך שיתוף הפעולה בנושאים הקשורים בשמירה על הסביבה.
ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "נתניה התברכה ברצועת חוף היפה בישראל אליה מגיעים לא רק תושבי נתניה, אלא תושבי חוץ, תיירים ואורחים. אנו מקדישים משאבים רבים בטיפוח ושמירה על חופי העיר שזכו כולם בתו האיכות הבינלאומי "הדגל הכחול".
במסגרת הקול קורא שמפרסם המשרד, התמיכה תינתן רק עבור ניקוי חופים פתוחים ובלתי מוכרזים בתחום הרשות, באמצעות מכונת ניקוי או עבודה ידנית. הרשות שתקבל את התקציב תתחייב, בתמורה לתמיכה, לנקות את שטח החוף לפחות שלוש פעמים בשבוע לכל השנה, או יותר מכך במקרה שמדובר ברשויות מקומיות שלהן קטעי חוף עם פלטי פסולת חריגים מהים (ורשויות אלה יוכלו לזכות בתמיכה נוספת).
סגן השר מזוז: "עם פתיחת עונת הרחצה, אני שמח שתוכנית 'חוף נקי' יוצאת לדרך. המשרד החליט לשלש את התקציב לניקיון החופים, גם אלה הלא מוכרזים, זאת במטרה לסייע לרשויות שמתקשות בשמירה על ניקיון החופים. עם כינונה של תוכנית זו, כולי תקווה שהקיץ הזה אזרחי ישראל יוכלו לרחוץ בחופים נקיים יותר".